پرسشنامه کارائی کسب و کار برتل

پرسشنامه کارائی کسب و کار برتل

پرسشنامه کارائی کسب و کار برتل

پرسشنامه کارائی و الگوی کسب و کار توسط برتل و همکاران (2012) طراحی و اعتباریابی شده است این پرسشنامه شامل 9 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه دو بعد الگوی کسب و کار نوآوری محور و الگوی کسب و کارایی محور را مورد سنجش قرار می دهد، این پرسشنامه توسط غلامی 1393 اعتباریابی شده است.

کسب و کار

تعریف عملیاتی متغیر پرسشنامه

در این تحقیق الگوی کسب وکار کارآیی محور با استفاده از پرسشنامه دارای پرسش های بسته دارای طیف لیکرت پنج تایی و با استفاده از نظر مدیران درباره مولفه کارآیی در الگوی کسب و کار شرکت را اندازه گیری می نماید.

الگوی کسب و کار

مدل کسب و کار عبارت از کلیاتی در مورد انتخاب مشتریان، انجام وظایف و برون سپاری، ترکیب منابع، ایجاد سهم بازار، رضایت مشتریان و تولید سود است . در تعریفی دیگر مدل کسب و کار در ایجاد ارزش است كه پشت سر فرآيندهاي واقعي شركت قرار مي گيرد. فابر و همکارانش مدل كسب و كار را شبكه اي از شركتها كه هدف آنان ايجاد ارزش از طريق استقرار فرصتهاي فناوري است می داند که به دليل تفاوت آنها در موارد فني، كاربر، سازمان و نيازمندي هاي مالي بايد با یکديگر تطبيق و موازنه پيداكنند (برتل، 2012).

کسب و کار

کارایی

ساده‌ ترین و در عین حال کلی‌ ترین تعریف از کارایی را پیتر دراکر ارائه کرده است از دیدگاه دراکر کارایی انجام کارها بطور شایسته و مناسب می‌باشد. از نظر کاتز و کان کارایی نسبت ستاده‌های تولید شده به داده‌های لازم برای تولید این ستاده‌ها می‌باشد.

این دو بین کارایی بالقوه و بالفعل تفاوت قائل می‌شوند . کارایی بالقوه مبین این است که یک سازمان چقدر می‌تواند تولید کند ، اگر به صورت بهینه عمل کند. در حالی که بالفعل نسبت واقعی سطح ستاده به سطح واقعی داده‌هاست.

کارایی بالفعل معمولاً بالقوه کوچکتر است. ریچارد دفت کارایی را میزان منابعی که برای تولید یک واحد محصول مصرف می‌شود می‌داند که می‌توان آنها را بر حسب نسبت مصرف به محصول محاسبه کرد.

در ساده‌ ترین حالت تنها یک ورودی و یک خروجی داریم که کارایی نسبت ورودی به خروجی می‌باشد الگوی کسب و کار کارایی محور با ایجاد فضایی مناسب برای انجام معامله با مشتریان و شرکا و همچنین با کاهش دادن هزینه عملیاتی و تسهیل در تصمیم گیری شرکا منجر به بهبود عملکرد شرکت می شود (برتل ،2012) .

کارایی کسب و کار

روایی و پایایی پرسشنامه

اعتبار یا روایی با این مسئله سر و کار دارد که یک ابزار اندازه گیری تا چه حد چیزی را اندازه می گیرد که ما فکر می کنیم( سرمد و همکاران،1390). در پژوهش غلامی (1393) برای تعیین روایی پرسشنامه از روایی محتوا استفاده شده است. بدین صورت که پرسشنامه، در اختیار تعدادی از صاحب‌ نظران سازمان و مدیریت قرار گرفته است در نتیجه مواردی جهت اصلاح پیشنهاد گردید و سرانجام پس از اعمال اصلاحات در پاره‌ای از موارد پرسشنامه نهایی مورد استفاده قرار گرفت.

روایی و پایایی : دارد
تفسیر و نمره گذاری: دارد ( به دو صورت تحلیل با اس پی اس اس و تحلیل بر اساس نمره گذاری)
تعداد سوال: ۹ سوال
تعداد مولفه: تک مولفه
تعاریف عملیاتی و مفهومی پرسشنامه: دارد
مدل پرسشنامه: دارد
نوع فایل : ورد آفیس word
نسخه PDF : دارد
تعداد صفحات: ۴
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 15,000 تومان

تعداد صفحات: 4

فرمت فایل: WORD