پرسشنامه امید به زندگی اشنایدر

پرسشنامه امید به زندگی اشنایدر

امید به زندگی اشنایدر

معرفی پرسشنامه
پرسشنامه امیدواری که توسط اشنایدر، هاریس، اندرسون، هولران، ایرونیک و همکاران (۱۹۹۱) تهیه شده است دارای ۱۲ سوال بوده و هدف آن ارزیابی میزان امید به زندگی در افراد می باشد. شیوه نمره گذاری آن بر اساس طیف لیکرت ۵ گزینه ای  است .

این پرسشنامه برای افراد ۱۵ سال به بالا طراحی شده است .از این عبارات ۴ عبارت برای سنجش تفکر عاملی، ۴ عبارت برای سنجش تفکر راهبردی، ۴ عبارت انحرافی است . بنابراین این پرسشنامه دو زیر مقیاس عامل و راهبرد را اندازه گیری می کند .

امید به عنوان یکی از منابع مقابله ای انسان در سازگاری با مشکلات و حتی بیماریهای صعب العلاج درنظر گرفته می شود. همچنین امید می تواند به عنوان یک عامل شفادهنده،چندبعدی، پویا و قدرتمند توصیف شود و نقش مهمی در سازگاری با فقدان داشته باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می­گیرد یعنی اینکه ابزار اندازه­ گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می­دهد.

روایی و پایایی این پرسشنامه در پژوهش کریمیان (۱۳۹۱) ذکر شده است.

هدف: ارزیابی میزان امید به زندگی در افراد
تعداد سوال: ۱۲
روایی و پایایی: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد
تفسیر نتایج: دارد
مولفه : دارد
فرمت فایل: ورد آفیس WORD
تعداد صفحات: ۳
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 3

فرمت فایل: WORD