پرسشنامه انتظار از شغل

پرسشنامه انتظار از شغل

دانلود پرسشنامه استاندارد انتظار از شغل لازیر

معرفی پرسشنامه

پرسشنامه انتظار از شغل در سال ۱۹۹۳ توسط لازیر انتشار یافته است . این آزمون بر اساس دو بعد تئوری انگیزش – بهداشت هرزبرگ طراحی گردیده و اهمیت عوامل انگیزشی یا بهداشتی فرد را تعیین می کند. ۱۲ عامل و دو مولفه را اندازه گیری می کند.
پرسشنامه انتظار از شغل برپایه تئوری هرزبرگ ایجاد شده است . رضایت از شغل براساس تئوری هرزبرگ به عوامل انگیزشی و عوامل نگهدارنده تقسیم می شود .انگیزش افراد به شدت وابسته به انگیزاننده ها است .انگیزاننده ها نیازها و خواسته های درونی افراد تعریف شده اند که گرایش به هدف دارند و ممکن است خودآگاه یا ناخودآگاه باشند. عوامل انگیزشی به خواسته ها و نیازهای متعالی  و درونی افراد وابسته است که گرایش به هدف دارند و عوامل بهداشتی مانند حقوق، مقام، شرایط کاری و … هستند که مستقیما با فعالیت های فرد ارتباطی ندارند اما وقتی کیفیت آنها کاهش می یابد باعث نارضایتی کارکنان می گردد.

روایی و پایایی پرسشنامه

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می­گیرد یعنی اینکه ابزار اندازه­ گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می­دهد.
روایی و پایایی این پرسشنامه در پژوهش شقاقی و همکاران  (۱۳۹۰)  به دست آمده است.

مقیاس پرسشنامه
براساس طیف لیکرت است و به صورت بی اهمیت  (۰) تا خیلی مهم (۵) نمره گذاری می شود.

روایی و پایایی: دارد (فارسی)
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد
تعریف مفهومی: دارد
فرمت فایل: ورد آفیس WORD
تعداد صفحات:۵
مولفه : دارد (سوالات مربوط به هر مولفه مشخص است)
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 15,000 تومان

تعداد صفحات: 6

فرمت فایل: WORD