مقیاس اندازه گیری نگرش های صمیمانه

مقیاس اندازه گیری نگرش های صمیمانه

مقیاس اندازه گیری نگرش های صمیمانه

معرفی پرسشنامه
فرم تجدیدنظر شده ی مقیاس اندازه گیری نگرش های صمیمانه در سال ۱۹۸۳ به وسیله تریدول ارائه شد .این فرم که نسخه اولیه آن در سال ۱۹۸۷ به وسیله امیدن مطرح شد ۵۰ ماده دارد و پاسخ های ارائه شده به هریک از مواد ان از کاملا مخالف تا کاملا موافق تغییر می کند. این پاسخ ها با استفاده از روش لیکرت و براساس مقیاس پنج درجه ای از یک تا ۵ نمره گذاری می شود.نمره فرد از ۵۰ تا ۲۵۰ متغیر است و بر روی جمعیت غیربالینی هنجاریابی شده است.

دکتر توماس تریدولو همکارانش، که مقیاس تجدید نظر شده نگرش صمیمانه را تهیه کرده اند، نشان داده اند، توانایی بالا در برقراری روابط صمیمی، با تعداد زیادی از سایر ویژگیهای مثبت همراه است. به نظر آنها، کسانی که نمرات بالایی به دست می آورند، تمایل دارند با مردم روابط صمیمی داشته باشند، خیلی راحت اسرار خود را در اختیار دیگران بگذارند، احساس کنند زندگی را در کنترل دارند، خود را فعال تصور کنند، و کمتر احساس کنند که از خود بیگانه شده اند. این افراد با دوستان، اطرافیان، اعضای خانواده و فامیل خیلی راحت هستند.

روایی و پایایی پرسشنامه

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می­گیرد یعنی اینکه ابزار اندازه­ گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می­دهد.
روایی و پایایی این پرسشنامه در پژوهش مرادی ذکر شده است.

هدف: اندازه گیری احساسات و نگرش های شما درباره دیگران و نوع ارتباط شما با آنها
روایی و پایایی : دارد (خارجی و ایرانی)
تفسیر نتایج و شیوه نمره گذاری: دارد
تعریف مفهومی و عملیاتی: دارد
مقاله بیس : دارد
فرمت فایل: ورد آفیس WORD
تعداد صفحات: ۱۱
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 11

فرمت فایل: WORD