پرسشنامه انعطاف پذیری خانواده

پرسشنامه انعطاف پذیری خانواده

انعطاف پذیری خانواده شاکری

معرفی پرسشنامه
این پرسشنامه با اقتباس از مدل ترکیبی السون، درباره خانواده به وسیله شاکری ساخته شده است .پرسشنامه انعطاف پذیری دارای ۱۶ سوال می باشد و توسط فرزندان خانواده پاسخ داده می شود تا از طریق پاسخهای آنها میزان انعطاف پذیری موجود در خانواده مشخص گردد. جواب سوالات به صورت طیف لیکرتی است و به شکل کاملاً موافقم، موافقم، نظری ندارم، مخالفم و کاملا مخالفم ارایه شده اند. حداکثر نمره قابل اکتساب در این آزمون ۸۰ و حداقل ۱۶ است .

مطالعه خانواده به عنوان عمده ترین نهاد اجتماعی و اولین نظام موثر بر نحوه رشد و تحول کودکان و نوجوانان از دیرباز مورد کنکاش محققان بوده است.یکی از کسانی که با دیدی سیستمی خانواده را مورد بررسی قرار داده است السون است .ابعادی که در مدل السون بدان پرداخته شده است مشتمل برسه بعد است

روایی و پایایی پرسشنامه

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می­گیرد یعنی اینکه ابزار اندازه­ گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می­دهد.
روایی و پایایی این پرسشنامه در پژوهش سامانی و زارع (۱۳۸۷) ذکر شده است.

روایی و پایایی : دارد ( ایرانی)
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد
تعریف مفهومی و عملیاتی: دارد
مقاله بیس: دارد (یک مقاله فارسی)
فرمت فایل: ورد آفیس WORD
تعداد صفحات: ۶
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 6

فرمت فایل: WORD