پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی

پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی

پرسشنامه استاندارد اهمال کاری تحصیلی

معرفی پرسشنامه

ابزار جمع آوری داده ها از آنجایی که ادبیات روان شناسی داخل کشور از نداشتن ابزار مناسب برای تشخیص اهمال کاری تحصیلی رنج می برد لذا بر همین اساس و بهانه و براساس متون معتبر روانشناسی و برخی از پرسشنامه های خارجی ۱۲ سوال اولیه درباره نشانه های مختلف اهمال کاری تحصیلی طراحی شد.

به منظور رفع اشکالات اولیه سوال ها در یک مطالعه مقدماتی تعدادی از دانشجویان ( ۵۰ نفر) انتخاب شدند و در برخی از ماده ها اصلاحاتی انجام شد . پرسشنامه به گونه ای طراحی شده که آزمودنی ها بایستی به یکی از پنج گزینه هرگز (صفر) به ندرت (۱) ، بعضی اوقات(۲) ، بیشتر اوقات (۳) و همیشه(۴) پاسخ بدهند.

در سال های اخیر از اهمال کاری به عنوان یک عادت بد و یک مشکل رفتاری یاد شده است که بسیاری از بزرگسالان در کارهای منظم روزانه تجربه می کنند.به ویژه در تکالیفی که بایستی در مدت معینی انجام شوند .اهمال کاری معادل سهل انگاری و به تعویق انداختن است .میلگرام و همکاران (۱۹۹۸) می گویند : تاخیر در انجام کارهای تحصیلی اهمال کاری تحصیلی است .

هدف: سنجش انواع ابعاد اهمال کاری در تحصیل (اﻫﻤﺎل ﻛﺎری ﻋﻤﺪی، اﻫﻤﺎل ﻛﺎری ﻧﺎﺷﻲ از ﺧﺴﺘﮕﻲ ﺟﺴﻤﻲ رواﻧﻲ، اﻫﻤﺎل ﻛﺎری ﻧﺎﺷﻲ از ﺑﻲ ﺑﺮﻧﺎﻣﮕﻲ)
روایی و پایایی: دارد
شیوه نمره گذاری و تفسیر: دارد
تعداد سوال: ۱۲
تعداد بعد: ۳
فرمت فایل: ورد آفیس WORD
تعداد صفحات: ۳
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 3

فرمت فایل: WORD