پرسشنامه بلوغ عاطفی یاشویر سینک و بهارگاوا (EMS)

پرسشنامه بلوغ عاطفی یاشویر سینک و بهارگاوا (EMS)

بلوغ عاطفی یاشویر سینک و بهارگاوا (EMS)

معرفی پرسشنامه
این مقیاس توسط یاشویر سینگ و ماهیش بهارگاوا در سال ۱۹۹۱ تدوین شده است . این سیاهه شامل ۴۸ سؤال است که هدف آن بررسی ابعاد مختلف بلوغ عاطفی (عدم ثبات عاطفی، بازگشت عاطفی، فروپاشی شخصیت، ناسازگاری اجتماعی و فقدان استقلال) می باشد. طیف پاسخدهی آن بر اساس لیکرت تنظیم شده است. مقیاس اندازه گیری این ابزار از هرگز تا خیلی زیاد تغییر می کند .

روایی و پایایی پرسشنامه

روایی این مقیاس در برابر معیارهای بیرونی یعنی پرسشنامه سازگاری حوزه ” گها” برای دانشجویان کالج توسط سینها و سینگ تعیین شده است. در این پرسشنامه حوزه گها، سازگاری عاطفی دانشجویان کالج را اندازه می گیرد و تعداد سوالات این حوزه ۲۱ مورد است. همبستگی گشتاوری حاصل بین کل نمرات در ۲۱ سوال حوزه گها و کل نمرات در مقیاس بلوغ عاطفی ۶۷/۰ (منبع داخل فایل). پایایی توسط آزمون- باز آزمون برروی دانشجویان اندازه گیری شد که شامل دختران و پسران ۲۴-۲۰ ساله بودند. فاصله زمانی بین این دو آزمون ۶ ماه بود و همبستگی گشتاوری بین این دو اجرا ۷۵/۰ بود (منبع داخل فایل).

هدف: بررسی ابعاد مختلف بلوغ عاطفی (عدم ثبات عاطفی، بازگشت عاطفی، فروپاشی شخصیت، ناسازگاری اجتماعی و فقدان استقلال)
تعداد سوال: ۴۸
تعداد بعد: ۵
روایی و پایایی : دارد (فارسی)
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد
مقاله بیس: دارد (یک مقاله انگلیسی و یک مقاله فارسی )
تعریف عملیاتی و مفهومی: دارد
تفسیر نتایج: دارد
فرمت فایل : ورد آفیس WORD
تعداد صفحات: ۷
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 7

فرمت فایل: WORD