پاورپوینت معماری بیونیک و طبیعت

پاورپوینت معماری بیونیک و طبیعت

پاورپوینت معماری بیونیک و طبیعت

چکیده پاورپوینت
انسان از بدو پیدایش تاکنون در طبیعت به کندوکاو مشغول است، در طبیعتی که همواره برای او ناشناخته و پر رمز و راز بوده زمانی او بتدریج از دل طبیعت واژه های تک + نو + لوژی را بیرون کشید وآنها را برای ترکیب در ذهن خود پرواند و حاصل آنرا طی قرنها به زبانهای مختلف باز گو کرد، او روزی با یک کشف جدید حیرت دنیا را برانگیخت و روز با یک برخورد ناگهانی در افکار، اختراعی را آماده ثبت نمود و به این ترتیب تکنولوژی پا گرفت و تکامل نه فقط از مغز انسان بلکه در پیش چشمان او از طبیعتی که خداوند در اختیارش گذاشته است میتراود

امروز هر جا سخن از تکنولوژی به میان می آید، انواع ماشینها، کامپیوترها، ساختمانهای بزرگ، وسایل ارتباط جمعی و دیگر ابزار و آلات موجود در صنایع و نقش موثر آنها در اقتصاد و فرهنگ جامعه، در ذهن انسان تصویر می شود، طبیعی است که این وسایل همان دستاوردهای تکنولوژی است که پاسخگوی نیازهای اساسی برای انسان معاصر می‌باشند، امّا چنانچه به مسیر تکنولوژی بنگریم کم وبیش به منشاء برخی پدیده ها پی می بریم، به اینکه هر پدیده صنعتی و یا ساختمانی ازکدام الگوی زنده طبیعت الهام گرفته است، شاید در آن صورت تکنولوژی جلوتر از زمان گام بردارد، بنابر این لازم است ارتباطی منطقی .وعلمی بین سیستمهای ماشینی و سیستم‌های زنده پدیدار شود سالهاست که محققان در پی یافتن چنین ارتباطی هستند تا از طریق آن چگونگی شکل گرفتن سیستمهای مختلف زندگی را ارزیابی کنند، این محققان با تلفیق دو واژه «بیولوژی» و «تکنیک»، علم «بیونیک» را بنا نهاده‌اند.
بیونیک در واقع دانشی است که مسایل فنی را از راههای زیستی حل می‌کند. بعبارتی دیگر برای هر پدیده، الگوی زنده‌ائی می‌یابند

در این پروژه ابتدا چکیده سپس به مثال هایی درمورد الهام از طبیعت و استفاده از آن در ساخت و طراحی وسایل مورد نیاز خود و سپس بیونیک و معماری بیونیک شرح داده می شود.
در ادامه نیز به تاریخچه ای در این زمینه و ذکر ساختمان هایی که معماران در ساخت آنها از معماری بیونیک استفاده کرده اند اشاره خواهد شد.

فهرست مطالب
چکیده
بدن انسان
حیوانات
درخت
گل
معماری بیونیک
معماری و طبیعت
محدوده معماری بیونیک
نتیجه گیری
منابع

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 35,000 تومان

تعداد صفحات: 30

فرمت فایل: پاورپوینت