تحقیق تاریخچه والیبال ساحلی

تحقیق تاریخچه والیبال ساحلی

والیبال ساحلی

مقدمه مقاله
تاریخچه والیبال ساحلی به بیش از نیم قرن می رسد. ورزشی که فلسفه راه اندازی آن بیشتر جنبه تفریح و سرگرمی داشت تا کسب مدال و رقابت با ورزش های مطرح امروز جهان. آنچه که باعث شد تا والیبال گوی سبقت را از سایر ورزش های ساحلی چون فوتبال، هندبال برباید، به سابقه و استقبال تماشاگران از این ورزش برمی گردد . گفته می شود نخستین خاستگاه والیبال ساحلی در سواحل آمریکای جنوبی بود که به تدریج با پیوستن قاره اروپا و اقیانوسیه نامش بر سر زبان ها افتاد.

نخستین بار قبل از بازی های المپیک بارسلون بود که بحث ورود رسمی این ورزش به المپیک مطرح شد که در بازی های المپیک آتلانتا باتوجه به این که میزبان آمریکا از قهرمانان صاحب نامی در این رشته برخوردار بود این رؤیا به واقعیت پیوست .در المپیک آتن والیبال ساحلی سومین حضور خود را با استقبالی گسترده از سوی تماشاگران جشن گرفت تا جایی که «ژاک روک» رئیس کمیته بین المللی المپیک ضمن تبریک به «آکوستا» از این بازی ها به عنوان یکی از چند رویداد مهم المپیک یاد کرد .

آسیایی ها پس از رسمی شدن والیبال ساحلی نخستین گام ها را در بازی های آسیایی هیروشیما برداشتند که در آن سال کشورهای آسیایی ازجمله ایران در آن حضور پیدا کردند ، هرچند که مدال های به دست آمده در این رشته در جدول مدال ها به حساب نیامد. ژاپن، چین، تایلند ، اندونزی از آن سال فعالیت چشمگیری در این رشته آغاز کرده اند که هم اکنون بدل به مهم ترین قطب های این ورزش شده اند.

تعداد بازیکنان و نحوه بازی در والیبال ساحلی

فهرست مطالب
مقدمه
تعداد بازیکنان و نحوه بازی در والیبال ساحلی
اندازه ها و شرایط زمین والیبال ساحلی
قوانین والیبال ساحلی
تکنیک آبشار در والیبال ساحلی
تکنیک ساعد و دفاع در والیبال ساحلی
والیبال ساحلی در المپیک
والیبال ساحلی در ایران
برترین تیم های والیبال ساحلی دنیا

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 11

فرمت فایل: WORD, PDF