تجزیه و تحلیل سوات (SWOT)
این فایل با فرمت پاورپوینت در ۲۸ اسلاید با عنوان تجزیه و تحلیل سوات SWOT بصورت بسیار زیبا طراحی شده که میتواند به عنوان کار ارائه کلاسی درس مدیریت استراتژیک و مدیریت استراتژیک پیشرفته مورد استفاده قرار گیرید.
بخشی از متن پاورپوینت
تجزیه و تحلیل سوات (SWOT)
در تجزیه و تحلیل سوات ، عوامل خارجی و داخلی مورد بررسی قرار میگیرند تا فرصتها ، تهدیدها ، قوتها و ضعفهای سازمان در آینده شناسایی شده و برای رویارویی بهتر با آنها استراتژی های مناسبی تدوین شوند. برای انجام این تجزیه و تحلیل از ماتریس سوات استفاده می شود. این ماتریس یکی از ابزارهای مهمی است که مدیران بدان وسیله اطلاعات مربوط به عوامل داخلی و خارجی ممکن را ارایه کنند.
مقایسه کردن عوامل اصلی داخلی و خارجی از مشکل ترین بخش های تهیه ماتریس تهدیدات ، فرصت ها ، نقاط ضعف و نقاط قوت است و به قضاوت های خوبی نیاز دارد.
۸ مرحله ساخت ماتریس سوات
- فهرست فرصت های اولویت دار ماتریس ارزیابی عوامل خارجی.
- فهرست تهدیدهای اولویت دار ماتریس ارزیابی عوامل خارجی.
- فهرست قوت های اولویت دار ماتریس ارزیابی عوامل داخلی .
- فهرست ضعف های اولویت دار ماتریس ارزیابی عوامل داخلی .
- نقاط قوت داخلی و فرصت های خارجی را با هم مقایسه کنید و استراتژی های ممکن متناسب با آنها را در خانه مربوطه در گروه «استراتژی های SO» بنویسید.
- نقاط ضعف داخلی را با فرصت های موجود در خارج سازمان مقایسه کنید و استراتژی های ممکن متناسب با آن ها را در گروه «استراتژی های WO» بنویسید.
- نقاط قوت داخلی را با تهدیدات خارجی مقایسه کنید و استراتژی های ممکن متناسب با آنها را در گروه «استراتژی های ST» بنویسید.
- نقاط ضعف داخلی را با تهدیدات خارجی مقایسه کنید و استراتژی های ممکن متناسب با آنها را در گروه «استراتژی های WT» بنویسید.
چهار دسته اصلی استراتژی های ممکن
فهرست مطالب پاورپوینت
تجزیه و تحلیل سوات (SWOT)
۸ مرحله ساخت ماتریس سوات
چهار دسته اصلی استراتژی های ممکن
تجزیه و تحلیل داخلی و خارجی
تحلیل جایگاه شرکت …
اتخاذ استراتژی ها متناسب با جایگاه شرکت
تجزیه و تحلیل داخلی و خارجی
ماتریس بررسی عوامل (SWOT) شرکت …
ماتریس بررسی عوامل (SWOT) شرکت …
تحلیل جایگاه شرکت …
نکته در ارتباط با ماتریس داخلی و خارجی
ماتریس ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک (SPACE)
برای تهیه«ماتریس ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک»باید به طریق زیر عمل کرد:
ماتریس ارزیابی موفقیت و اقدام استراتژیک
ماتریس ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک SPACE (رو ، ماسون و دیکل)
گروه مشاوران بستن(BCG)
ماتریس استراتژی اصلی (GSM)
ماتریس استراتژی اصلی (GSM)