تحقیق بهداشت روانی

تحقیق بهداشت روانی

بهداشت روانی

چکیده مقاله
هدف اصلی بهداشت روانی، پیش گیری از وقوع ناراحتی‌ها و اختلالهای جزئی رفتار است و ارتقای سلامت، بهترین شکل بهداشت روانی است. در این زمینه لازم است جامعه از طریق آموزشهای رسمی و غیر رسمی از ابتلای جمعیت سالم به بیماری‌های روانی جلوگیری ‌کند و افراد را علیه بیماریها واکسینه کند، زیرا علاج واقع، قبل از وقوع باید گردد.

والدین به عنوان اولین معلم کودکان وظیفه خطیری نسبت به انسان سازی و حفاظت از بهداشت روانی و شخصیت فرزندان دارند. والدین ابتدا باید نیازهای اساسی فرزندان از جمله بازی، احترام، مسؤولیت و پذیرش در گروه را مورد توجه قرار دهند و زمینه را برای تأمین هر یک از آنها فراهم سازند.

پدر و مادر باید جو خانه خود را اصلاح و بهبود بخشند، یعنی حالت گرم- پذیرا بر خانه خود حاکم کنند، زیرا ایجاد جوّی از ترس، تهدید، اضطراب و فشار روانی بر سلامت روانی کودکان آسیب وارد می‌کند. والدین باید سعی کنند در خانواده محیطی حاکی از صلح، صفا و صمیمیت را بوجود آورند، زیرا اگر فرزندان قبول داشته باشند که خانواده آنها را می‌پذیرد، احساس ارزش و احترام می‌کنند. در یک کلام، والدین باید الگوی نمونه عملی در مسایل عقیدتی، اجتماعی ، دینی و مذهبی باشند.

برای دستیابی به بهترین شکل بهداشت روانی، افراد باید شکست‌های خود را بپذیرند، انعطاف پذیر باشند، در زندگی هدف داشته باشند، خود کار آمدی و خود گردانی لازم را برای افزایش اعتماد به نفس و احساس کفایت و پختگی داشته باشند.

فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
معنی و مفهوم بهداشت روانی
مکانیزم های دفاعی
خصوصیات مشترک تمام مکانیسمهای دفاعی
کارکردهای مکانیسمهای دفاعی
چه زمانی مکانیسمهای دفاعی بیمار گونه و آسیب زا میشوند
تقسیم بندی مکانیسمهای دفاعی
۱- آسیب زا (PATHOLOGICAL)
۲- بلوغ نیافته و ناپخته (IMMATURE)
۳- روان رنجور (NEUROTIC)
۴- بلوغ یافته (MATURE)
انواع مکانیسم های دفاعی
استفاده از مکانیسم‌های دفاعی
در زیر به چهار نوع از مکانیسمها میپردازیم
انکار (DENIAL)
جابجایی (DISPLACEMENT)
دلیل تراشی (RATIONALIZATION):
بازگشت (REGRESSION)
منابع

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 35,000 تومان

تعداد صفحات: 10

فرمت فایل: WORD