پاورپوینت آزمون شخصیت دیسک چیست

پاورپوینت آزمون شخصیت دیسک چیست

آزمون شخصیت دیسک

مقدمه پاورپوینت
تست دیسک DISC یا آزمون دیسک که نام درست‌ تر آن مدل رفتارشناسی دیسک است، از جمله مدلهای کلاسیک رفتار شناسی است که نزدیک به یک قرن از مطرح شدن آن می‌گذرد.

آزمون دیسک بر اساس مطالعات ویلیام مورتون مارستون شکل گرفته است.

مارستون، کتابی تحت عنوان هیجانات انسان‌های معمولی نوشته بود و در آن کتاب، توضیح داده بود که انسانها، هیجانات خود را از طریق چهار رفتار بروز می‌دهند.

حرف اول این چهار رفتار که Dominance (برتری طلبی) و Influence (تاثیرگذاری) و Steadiness(ثبات) و Compliance (تطابق)‌ بودند، در کنار هم قرار گرفت و مخفف DISC را ایجاد کرد.

خصوصیات تک تک این تیپ

Dominant
افرادی که نه تنها برون گرا هستند بلکه در عین حال کار برایشان مهم است اصطلاحاً تیپ D هستند (معنی لغوی Dominant با نفوذ، با سلطه، مسلط و … است). این تیپ افراد غالباً روی نتایج، حل مشکلات و مسائل و نتیجه متمرکز هستند.

Inspiring

افرادی که برون گرا بوده اما بیشتر به روابط انسانی متمایل هستند جزو تیپ I هستند (معنی لغوی واژه Inspiring الهام بخش است.) این گروه بیشتر تمایل دارند تا روی تعامل با سایر افراد، لذت بردن از لحظات زندگی و خوش بودن تمرکز کنند.
و …

تاریخچه آزمون دیسک

فهرست مطالب
مقدمه
خصوصیات افراد دیسک
تاریخچه آزمون دیسک
نمونه پرسشنامه آزمون دیسک (تست دیسک)
مطالعه تکمیلی و مقاله در مورد تست دیسک
آیا متمم به بررسی تست دیسک نمی‌پردازد؟
پایان

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 36

فرمت فایل: پاورپوینت