مقاله تشویق بهتر است یا تنبیه؟

مقاله تشویق بهتر است یا تنبیه؟

تشویق یا تنبیه

تنبیه یا تشویق کدام یک بهتر است
بخشی از مقاله
برای تربیت بدنی معنای مختلفی در نظر گرفته اند که در کتب و تربیت به چشم میخورد بعضی میگویند: تربیت علمی است که از طریق نسل بالغ درباره ی آنها که رشد کافی نیافته اند به منظور پرورش جسمی، فکری و اخلاقی شان انجام میشود تا آنها را برای عضویت در زندگی انسانی آماده کند.

عده ای گویند: تربیت عبارت است از یک عمل عمدی و آگاهانه و دارای هدف که به منظور رشد دادن یا ساختن و دگرگون کردن ونیز شکفتگی استعدادهای مادر زادی او انجام شود .

تشویق و تنبیه در روانشناسی

آنچه در تعریف تربیت لازم و ضروری است که توجه شود و از خصوصیات و ویژگی هایی است که تربیت باید داشته باشد عبارت است از: آگاهانه بودن ، دائمی بودن، دارای هدف و جهت بودن، شکوفا نمودن نیروهای فطری و استعداد غرائز ( در غیر انسان) و کلا پرورش قوای جسمی و روحی و روانی انسان.

هر گاه از طرف فردی آگاه و تربیت یافته استعدادهای انسان در راستای مطلوبی شکوفا گشته و از قوه به فعلیت در آید تربیت در انسان صورت گرفته است.

مفهوم تعلیم
تعلیم یعنی فراهم آوردن زمینه های و عوامل لازم برای فراگیری فرد. بعضی هم در معنی تعلیم ، انتقال معلومات به ذهن فرد را متذکر شده اند و معتقدند که علم از معلم به فرد منتقل میشود ه در اصل تفاوت چندانی بین دو تعریف وجود ندارد.

شیوه های موثر تشویق و تنبیه در تعلیم و تربیت

فهرست مطالب
فصل اول. ۲
تفاوت معنای تعلیم و تربیت.. ۴
فصل دوم : تشویق.. ۶
نقش تشویق در تربیت.. ۶
نوجوانان چگونه باید تشویق شوند؟. ۸
اثرات نامطلوب عادت به تشویق.. ۱۳
تشویق در مورد چه کسانی اعمال میشود؟. ۱۶
فصل سوم : تنبیه. ۱۹
اعتقادات برخی از صاحبنظران درباره ی تنبیه. ۱۹
تنبیه به چه مفهومی است؟. ۲۰
شدت تنبیه در گذشته چگونه بوده است ؟. ۲۱

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 35,000 تومان

تعداد صفحات: 25

فرمت فایل: WORD