مقیاس تنش درک شده کوهن و همکاران (PSS-4)

مقیاس تنش درک شده کوهن و همکاران (PSS-4)

دانلود پرسشنامه استاندارد مقیاس تنش درک شده کوهن و همکاران (PSS-4) شامل پرسشنامه استاندارد مولفه امتیازبندی تفسیر و روایی پایایی پرسشنامه

معرفی پرسشنامه

مقیاس تنش درک شده (PSS-4) توسط کوهن و همکاران (۱۹۸۳) ساخته شده است که از ۴ گویه و ۲ عامل مثبت (۲ سوال) و منفی (۲ سوال) تشکیل شده است که به منظور سنجش درجه ای که موقعیت های موجود در زندگی فرد، تنش زا ارزیابی می شود بکار می رود.عامل مثبت شامل سوالات ۲ و ۳ و عامل منفی شامل سوالات ۱ و ۴ می باشد.نمره گذاری پرسشنامه بصورت طیف لیکرت ۵ نقطه ای می باشد که برای گزینه های «هرگز»، «خیلی کم»، «بعضی اوقات»، «زیاد» و «خیلی زیاد» به ترتیب امتیازات ۰، ۱، ۲، ۳ و ۴ در نظر گرفته می شود.

روایی و پایایی پرسشنامه

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می گیرد یعنی اینکه ابزار اندازه گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می دهد.معمولاً دامنه ضریب اعتماد آلفای کرونباخ از صفر (۰) به معنای عدم پایداری، تا مثبت یک (۱+) به معنای پایائی کامل قرار می گیرد و هر چه مقدار بدست آمده به عدد مثبت یک نزدیکتر باشد قابلیت اعتماد پرسشنامه بیشتر می شود.مقصود از روایی یک آزمون یا پرسشنامه، آن خصیصه یا ویژگی ابزار گرد اوری اطلاعات است که مقولاتی را که برای آنها در نظر گرفته شده است تعیین کند.مطالعات متعددی در خصوص ویژگیهای روان سنجی PSS اجرا شده است. بررسیهای تحلیل عاملی PSS، بیانگر آن است که نسخه های ۱۴، ۱۰ و ۴ عبارتی PSS ساختاری دو عاملی دارد که شامل عبارت های مثبت و منفی است؛ هر چند در بعضی پژوهش ها، ساختار عاملی PSS-4 را تک عاملی گزارش کردند. پایایی این مقیاس، با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ و بازآزمایی در مطالعات مختلف بررسی شده است.
(توضیحات کامل در داخل فایل)

پایایی و روایی: دارد (ایرانی)
تعریف مفهومی و عملیاتی: دارد
نوع فایل:(word)
تعداد صفحات: ۶
منبع: دارد
تفسیر و نمره گذاری: دارد
گارانتی: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 6

فرمت فایل: WORD