پاورپوینت توسعه منابع انسانی در نظام ملی نوآوری ایران

پاورپوینت توسعه منابع انسانی در نظام ملی نوآوری ایران

توسعه منابع انسانی در نظام ملی نوآوری ایران
بخشی از فایل مقاله و پاورپوینت
نوآوری
براساس نظر شومپیتر ، تعریف نوآوری عبارتست از ارائه جدید و یا بهبود یافته ، روش های تولید، ساختارهای سازمانی، کشف بازارهای جدید و بکارگیری عوامل جدید تولید .

نوآوری عبارتست از ابتکارهای جدید با ماهیت اقتصادی که معمولاً توسط شرکتها و بعضاً توسط اشخاص صورت می گیرد. حتی استفاده از یک نام تجاری جدید نیز می تواند نوآوری محسوب شود. اما نوآوری غالباً ترکیب جدیدی از اجزاء موجود می باشد. پاسخ این سئوال که ”چه“ چیزی و ”چگونه“ توسط شرکتها تولید شده است ، مفهوم نوآوری را در بر می گیرد. در نهایت باید گفت که نوآوری مفهومی پیچیده و نامتجانس است و انواع مختلفی دارد.(Edquist,2001 ).

نوآوری تکنولوژیکی
براساس تعریف ارائه شده توسط فریمن(۱۹۷۶)نوآوری تکنولوژیکی، فرایندی شامل مجموعه فعالیتهای تکنیکی، طراحی، ساخت، مدیریت وتجاری سازی است که برای بازاریابی محصولی جدید(یا بهبود یافته) انجام می گیرد در این رابطه این نکات قابل شرح است :

نوآوری در برابر اختراع
نوآوری محصول در برابر نوآوری فرایند
نوآوری تدریجی در برابر نوآوری ریشه ای

نگاه سیستمی به نوآوری
امروزه بخوبی مشخص شده که نوآوری فرآیند پیچیده ای است که فعالیت اجزای متعددی را می طلبد . این اجزا روابطی پیچیده با یکدیگر داشته، بطوریکه هردوآنها ( اجزا وروابط) تحت تأثیر محیط پیرامونی قرار می گیرند. لذا مباحث نوآوری ، مستلزم دیدگاهی سیستمی است که با جامعیت لازم همراه باشد.

نوآوری ها در تئوریهای نئوکلاسیک اقتصادی ، به عنوان نتیجه یک فرآیند خطی متشکل از مراحل مختلف که به ترتیب و یکی پس از دیگری رخ می دهند، تلقی نمی شوند. بلکه مراحل مختلف فرآیند نوآوری در تعامل با یکدیگر قرار داشته و بین آنها بازخور وجود دارد مثلا هنگامیکه شرکتی به عنوان نتیجه فعالیتهای نوآورانه خود ، محصول جدیدی به بازار عرضه می کند ، پس از گذشت زمانی ، با استفاده از تحقیقات بازار نتیجه ارزیابی مشتریان از تکنولوژی جدیدی که در محصول بکار رفته است ( به طور مثال کیفیت و قابلیت استفاده ) را بررسی می کند. بر اساس نتایج بدست آمده ، شرکت مذکور سعی می کند تا محصول خود را بهبود داده و تکنولوژی محصول خود را نسبت به حالت قبل ارتقاء دهد.

تعریف سیستم
مجموعه ای از اجزاء به هم مرتبط که در جهت هدفی مشترک حرکت می کنند.

هر سیستمی دارای سه بخش زیر است:
اجزاء
روابط
ویژگیها

شامل ۳۱ اسلاید

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 31

فرمت فایل: پاورپوینت