پاورپوینت طرح توجیهی تولید قالپاق رینگ

پاورپوینت طرح توجیهی تولید قالپاق رینگ

پاورپوینت طرح توجیهی تولید قالپاق رینگ خودرو

مقدمه طرح کارآفرینی
گزارش حاضر مطالعات امکان سنجی مقدماتی تولید قالپاق خودرو میباشد. این مطالعات در قالب متدولوژی مطالعات امکانسنجی تهیه گردیده است و مطابق متدولوژی فوق ، ابتدا محصول مورد مطالعه به طور دقیق معرفی شده و سپس بررسی های لازم روی بازار آن صورت خواهد گرفت و در ادامه مطالعات فنی در خصوص چگونگی تولید و امکانات سخت و نرم افزاری مورد نیاز نیز شناسایی شده

و در نهایت ظرفیتهای اقتصادی و حجم سرمایه گذاری مورد نیاز برای اجرای طرح برآورد و ارائه خواهد شد تا با استفاده از آن سرمایه گذران و علاقه مندان محترم بتوانند کلیه اطلاعات مورد نیاز را کسب و در جهت انجام سرمایه گذاری اقتصادی با دید باز و مسیر شفاف اقدام نمایند. امید است این مطالعات کمکی هرچند کوچک در راستای توسعه صنعتی کشورمان بعمل بیاورد

معرفی محصول

نام و کد محصولات (آیسیک)
محصولات مورد نظر طرح حاضر، تولید قالپاق خودرو میباشد. قالپاق یک قطعه نسبتا تزئینی در خودرو است . قالپاق ها روی رینگ های چرخ ها نصب شده و بدینوسیله ظاهر زیبائی را به آن ارائه می دهد . قالپاق ها بجزء نقش زیبائی ظاهری نقش دیگری در خودرو ندارند . هر خودرو به تعداد چرخ های خود نیازمند استفاده از قالپاق است .

قالپاق ها از مواد پلاستیکی ساخته می شوند و دارای انعطاف بالا و وزن بسیار پائین می باشند و بدین ترتیب وجود آن روی چرخ ، سبب وارد آمدن هیچگونه بار اضافی بر خودرو نمی شود .

هر قالپاق برای استفاده در رینگ خاصی تولید می شود . از اینرو به تعداد تنوع رینگ چرخ های موجود خودرو ها نیاز به تنوع قالپاق خواهد بود . از طرف دیگر به منظور افزایش بازار پسندی قالپاق ، تولید کنندگان اشکال مختلفی را در تولید قالپاق به آن اعمال می نمایند تا بواسطه آن بتوانند با ارائه تنوع ظاهری متفاوت ، سلایق مختلف را پوشش دهند

بازار OEM

این بازار را خودروسازان کشور تشکیل می دهند که شرکتهای تأمین کننده آنها اقدام به تأمین قطعات مورد نیاز خود از قطعهسازان مینمایند. شرکتهای) ساپکو (تأمین کننده شرکت ایران خودرو شرکت سازه گستر) سایپا (تأمین کننده شرکت سایپا) شرکت اپکو ( تأمین شرکت ایران خودرو) دیزل( از شرکت اصلی فعال در این بازار به شمار میآیند.

بازار OES

این بازار خدمات پس از فروش خودروها میباشد که وابسته به شرکتهای خودروساز است. سازمان خدمات پس از فروش ایران خودرو (ایساکو) ، شرکت سایپا یدک، شرکت گسترش خدمات پارس خودرو، مزدا یدک از شرکتهای این گروه محسوب میشوند.

بازار AM

این بازار قطعات خودرو شامل کلیه لوازم یدکی فروش های مختلف در سطح کشور میباشد که به صورت آزاد( بدون ارتباط خاص با خودرو سازان ) اقدام به فروش قطعات خودرو مینمایند.

محصول تولیدی طرح قالپاق خودرو است و لذا کاملا واضح است که مورد مصرف و کاربرد این قطعات در خودرو سازی است و می توان گفت که هر خودرو بدون استثناء از این قطعات استفاده می کنند ، لیکن مشخصات فنی آنها به نسبت نوع خودرو متفاوت است .

قطعه سازی یکی از صنایع مادر و اساسی در هر کشور به شمار میآید. این قطعات خود به عنوان کالای واسطهای در تولید انواع خودرو یا بازار خدمات پس از فروش آن مورد استفاده دارند. از اینرو توسعه صنعت قطعه سازی به مفهوم توسعه صنعت خودروسازی کشور است و لذا مجموعه قطعه سازی را میتوان به عنوان یکی از محورهای توسعه کشورها تلقی کرد.

در حال حاضر صد ها واحد صنعتی مشابه طرح حاضر در کشورمان مشغول قطعه سازی برای خودرو میباشند. خودرو های صنعتی و کشاورزی از دیگر موارد کاربرد قطعات طرح است و اهمیت این صنعت نیز برای همگان روشن و شفاف میباشد. بنابراین در مجموع ملاحظه میگردد که قطعات تولیدی طرح به عنوان زیرساختهای صنعت کشور به شمار میآیند و از درجه اهمیت بالایی برخوردار میباشند

فهرست مطالب
معرفی محصول
نام و کد محصولات (آیسیک ۳)
شماره تعرفه گمرکی
شرایط واردات محصول
بررسی و ارئه استانداردهای موجود در محصول (ملی یا بین المللی)
بررسی و ارئه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی محصول
معرفی موارد مصرف و کاربرد
بررسی کالاهای جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول
اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز
کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول
شرایط صادرات
۲- وضعیت عرضه و تقاضا
بررسی ظرفیت بهره برداری و روند تولید از آغاز برنامه سوم تا کنون
بررسی وضعیت طرح های جدید و طرح های توسعه در دست اجرا
بررسی روند واردات محصول از آغاز برنامه سوم تا نیمه اول سال ۱۳۸۵
بررسی روند مصرف از اغاز برنامه سوم تاکنون
بررسی روند صادرات محصول از اغاز برنامه توسعه سوم تا پایان سال ۱۳۸۵
بررسی نیاز به محصول با اولویت صادرات تا پایان برنامه توسعه چهارم
۳- برسی اجمالی تکنولوژی و روش های تولید و عرضه محصول در کشور و مقایسه آن با دیگر کشورها
۴- تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوژی های موسوم در فرآیند تولید محصول
۵- بررسی و تعیین حداقل ظرفیت اقتصادی به همراه برآورد حجم سرمایه ثابت مورد انتظار
۶- برآورد مواد اولیه عمده مورد نیاز سالانه و منابع تامین آن
۷- پیشنهاد منطقه مناسب برای اجرای طرح
۸- وضعیت تامین نیروی انسانی و تعداد اشتغال
۹- بررسی و تعیین میزان آب، برق، سوخت، امکانات مخابراتی و ارتباطی
۱۰- وضعیت حمایت های اقتصادی و بازرگانی
۱۱- تجزیه و تحلیل و ارائه جمع بندی و پیشنهاد نهایی در مورد احداث واحدهای جدید

نام محصول : تولید قالپاق رینگ
ظرفیت پیشنهادی طرح (ظرفیت عملی) : ۱۶۰ هزار دست در سال
موارد کاربرد: انواع خودرو
اشتغال زایی (نفر): ۲۷

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 94

فرمت فایل: PDF و پاورپوینت