مقیاس ارتباط با حیوان خانگی پورسکی و همکاران (CABS)

مقیاس ارتباط با حیوان خانگی پورسکی و همکاران (CABS)

پرسشنامه ارتباط با حیوان خانگی

معرفی پرسشنامه
مقیاس ارتباط با حیوان خانگی (CABS) توسط رابرت اچ پورسکی، چارلز هندریکس، جاکوب ای مزیر و ماروین ال ساموئلسون (۱۹۸۷) ساخته شده است که از ۸ گویه تشکیل شده است که به منظور سنجش میزان ارتباطات فرد با حیوان یا پرنده خانگی بکار می رود. همچنین این مقیاس فرم زمان حال است. این مقیاس فرم گذشته هم دارد که در آن افعال از زمان حال به زمان گذشته تغییر کرده است.

نمره گذاری پرسشنامه بصورت طیف لیکرت ۵ نقطه ای می باشد که برای گزینه های «همیشه»، «معمولاً»، «اغلب»، «به ندرت» و «هرگز» به ترتیب امتیازات ۵، ۴، ۳، ۲ و ۱ در نظر گرفته می شود.

روایی و پایایی پرسشنامه

در پژوهش پورسکی مقیاس ارتباط با حیوان خانگی (CABS) از همسانی درونی خوبی با آلفای کرونباخ ۷۷/۰ برای فرم زمان گذشته و ۸۲/۰ برای فرم زمان حال برخوردار است.
مقیاس CABS روایی همزمان نسبتاً خوبی از طریق همبستگی معنادار با مقیاس نگرش نسبت به حیوانات خانگی دارد که ضریب همبستگی آن به ترتیب برای فرم زمان گذشته و زمان حال ۴۲/۰ و ۳۸/۰ تعیین گردیده است.

روایی و پایایی : دارد (فارسی)
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد
فرمت فایل: ورد آفیس WORD
نسخه PDF : دارد
تعداد صفحات: ۵
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 5

فرمت فایل: WORD