مقیاس خود اثربخشی

مقیاس خود اثربخشی

دانلود پرسشنامه استاندارد خود اثربخشی شرر و همکاران

معرفی پرسشنامه

پرسشنامه خوداثربخشی توسط شرر و همکاران تهیه و تنظیم شده است.هدف از تهیه این پرسشنامه ارزیابی میزان تاثیرگذاری افراد است .
این پرسشنامه ۲۳ سوال را دربر می گیرد.خود اثربخشی به معنای قضاوت و انتظارات فرد از موفقیت در کار یا رسیدن به نتایج مطلوب از طریق فعالیت‌های فردی است.براساس نظریه یادگیری اجتماعی،رفتار و عملکرد افراد قبل ازآنکه تحت تاثیر توانایی‌های واقعی آنها باشد متاثر از عقاید و قضاوت افراد از توانایی‌های‌ خودشان است.زمانی که افراد عقیده دارند که می‌توانند از عهده انجام کاری برآیند،احتمال موفقیت آنان در انجام آن کار افزایش می‌یابد و در نقطه مقابل،زمانی که افراد به توانایی‌های خود اعتماد ندارند،برای انجام عمل‌ نیز به خوبی تلاش نمی‌کنند و نهایتا احساس ضعیف از خوداثربخشی منجربه عدم موفقیت در عملکرد خواهد شد.
مطالعات نشان داده است یکی از متغیرهای اثرگذار در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان وبه خصوص عملکرد معلمان خوداثربخشی است .خوداثربخشی سهم عمده ای در عملکرد موثر دارد .

روایی و پایایی پرسشنامه

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می­گیرد یعنی اینکه ابزار اندازه­ گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می­دهد.
روایی و پایایی این پرسشنامه با توجه به منبع خارجی پرسشنامه به دست آمده است.

روایی و پایایی: دارد (خارجی)
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد
فرمت فایل: ورد آفیس WORD
تعداد صفحات: ۵
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 5

فرمت فایل: WORD