پرسشنامه دلبستگی هازان و شیور (AAQ)

پرسشنامه دلبستگی هازان و شیور (AAQ)

دلبستگی هازان و شیور (AAQ)

معرفی پرسشنامه
این پرسشنامه یک پرسشنامه خود ارزیابی است که بر اساس مقیاس ۷ درجه ای از نوع لیکرت، آزمودنی در مورد ۳ توصیف ارائه شده، وضعیت خود را در مورد میزان تطابقش با هر توصیف که بیانگر یک سبک دلبستگی است مشخص می کند. هماهنگی درونی این سه توصیف در حد بالا نشان دهنده این است که هر توصیف موضوعی متفاوت از توصیف دیگر را بررسی می کند. این پرسشنامه اولین پرسشنامه ای است که جهت ارزیابی دلبستگی بزرگسالان استفاده شده است. همانطور که اشاره شد این پرسشنامه شامل سه آیتم و سه خرده مقیاس نیز می باشد.

یکی از حوزه های ایمنی در ادبیات روان شناسی دلبستگی می باشد. دلبستگی به عنوان یک پیوند عاطفی میان نوزاد – مادر مطرح می شود نقش مهمی در شکل گیری هویت و شخصیت فرد دارد.سبک های دلبستگی به مدل های درونکاری معینی از دلبستگی گفته می شود که شکل پاسخ های رفتاری افراد به جدایی از نگاره های دلبستگی و پیوند مجدد با این نگاره ها را تعیین می کند .

روایی و پایایی پرسشنامه

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می­گیرد یعنی اینکه ابزار اندازه­ گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می­دهد.

روایی و پایایی این پرسشنامه در پژوهش پاکدامن (۱۳۸۳) ذکر شده است.

روایی و پایایی : دارد (خارجی و ایرانی)
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد
مولفه : دارد (سوالات مربوط به هر مولفه مشخص است)
تعریف مفهومی و عملیاتی: دارد
مقاله بیس : دارد
فرمت فایل: ورد آفیس WORD
تعداد صفحات: ۶
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 6

فرمت فایل: WORD