پرسشنامه رشد اجتماعی الیس وایتزمن

پرسشنامه رشد اجتماعی الیس وایتزمن

پرسشنامه استاندارد رشد اجتماعی الیس وایتزمن

معرفی پرسشنامه
این آزمون توسط الیس وایتزمن در سال ۱۹۹۰ ساخته شد و برای تعیین رشد اجتماعی نوجوانان ۱۳ تا ۱۸ ساله مورد استفاده قرار میگیرد و دارای ۶ زیر مقیاس به شرح: همکاری – خوش خلقی و سازگاریاحترام به دیگرانمسئولیت پذیریامیدواریخوش بینی و صبر و بردباری است. این آزمون مدادی کاغذی بوده و در حدود ۲۰ تا ۲۵ دقیقه باید اجرا شود.این آزمون ۲۷ سوال دارد و شامل سوالاتی می باشد که جنبه های مختلف رشد اجتماعی را در دانش آموزان مورد سنجش قرار می دهد.

منظور از رشد اجتماعی ، نضج فرد در روابط اجتماعی است به طوری که بتواند با افراد جامعه اش هماهنگ و سازگار باشد .به عبارت دیگر وقتی فرد را اجتماعی می خوانند که نه تنها با دیگران باشد بلکه با آنان همکاری کند. رشد اجتماعی مهم ترین جنبه وجود هر شخص است . چون فرض براین است که کودکان بدون رشد اجتماعی و داشتن مهارت های لازم قادر نیستند در تعامل اجتماعی با سایرین وظایف خود را انجام دهند .

روایی و پایایی پرسشنامه

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می­گیرد یعنی اینکه ابزار اندازه­ گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می­دهد.

روایی و پایایی این پرسشنامه در پژوهش فاضل (۱۳۸۲)  به دست آمده است.

روایی و پایایی: دارد (فارسی)
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد
تعریف مفهومی: دارد
مولفه : دارد (سوالات مربوط به هر مولفه مشخص نیست)
فرمت فایل: ورد آفیس WORD
تعداد صفحات: ۱۳
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 13

فرمت فایل: WORD