پرسشنامه رغبت سنج ازدواج پرساد

پرسشنامه رغبت سنج ازدواج پرساد

دانلود پرسشنامه استاندارد رغبت سنج ازدواج پرساد

معرفی پرسشنامه

این پرسشنامه حاوی ۲۴ سوال ۵ گزینه ای از نوع لیکرت است. یک سوال نیز در انتهای پرسشنامه به منظور دست یافتن به «سن طلایی ازدواج» گنجانیده شده است. فرایند تهیه و آماده سازی «پرساد» بدین شرح بود: ابتدا موضوعات و زمینه های کلی نشان دهنده رغبت به ازدواج که بایستی در پرسشنامه گنجانیده شوند شامل: الف. «نگرش کلی نسبت به ازدواج»، «خانواده»، «همسر» و «روابط زناشویی»، ب. «بازخورد فرد نسبت به آمادگی خود برای ازدواج» چه در سطح «عملی» و چه در سطح «ذهنی»، تعیین شد. سپس از مجموع ۴۵ سوال پیشنهادی که توسط محققین تهیه شده بود با تحلیل محتوای سوالها براساس این معیارها که: الف. در یکی از دو مقیاص اصلی فوق قرار گیرد. ب. بازخورد مثبت یا منفی فرد را نشان بدهد. ج. گرایش و تمایل فرد را نشان بدهد، تعداد ۲۳ سوال انتخاب و در پرسشنامه گنجانیده شدند

روایی و پایایی پرسشنامه

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می­گیرد یعنی اینکه ابزار اندازه­ گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می­دهد.
روایی و پایایی این پرسشنامه در پژوهش حیدری و همکاران(۱۳۸۳) ذکر شده است.

پایایی و روایی: دارد (فارسی)
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد
فرمت فایل: ورد آفیس WORD
مولفه : دارد (سوالات مربوط به هر مولفه مشخص است)
تعداد صفحات: ۸
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 8

فرمت فایل: WORD