اقدام پژوهی چگونه توانستم رفتارهای ناپسند (فحش و الفاض رکیک) را در دانش آموزان برطرف کنم

اقدام پژوهی چگونه توانستم رفتارهای ناپسند (فحش و الفاض رکیک) را در دانش آموزان برطرف کنم

 رفتارهای ناپسند دانش آموزان

اقدام پژوهی چگونه توانستم رفتار ناپسند (فحش و الفاظ رکیک) را در دانش آموز (نام دانش اموز) برطرف کنم. رفتارهای ناپسند و نامطلوب دانش آموزان در کلاس و مدرسه.

چکیده

یکی از نگرانی هایی که خانواده ها از آن رنج می برند. رفتارهای ناپسند، نامطلوب و نامتعارف (فحش و الفاض رکیک) در بین نوجوانان و دانش آموزان می باشد. که نگران آینده فرزندشان هستند.

در این تحقیق و اقدام پژوهی سعی کرده ام که عوامل ایجاد این رفتار و راه حل های اساسی برای کاهش این رفتار نامتعارف بیان شود.

من در این اقدام پژوهی ابتدا به بیان موضوع پرداختم. و سپس با توصیف وضعیت موجود به بیان مسئله و جمع آوری شواهدی مبنی بر وجود مشکل یا همان مسئله پرداختم.

و با گردآوری اطلاعات از طریق مشاهدات و یاداشت برداری و همچنین استفاده از یافته های علمی دیگران و با استفاده از شیوه شش پرسش یافته ها تجزیه و تحلیل شده است.

با مشارکت همکاران راه حل های پشنهادی بیان و بعد از اعتبار سنجی توسط همکاران و شورای دبیران اجرا گردید.

و بعد از ان مدت دوباره مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت نتیجه گیری منطقی صورت گرفت. که نتایج آن در تحقیق بیان…

فحش و الفاظ رکیک در بین دانش آموزان

رفتارهای نامطلوب دانش آموزان

مقدمه
روان شناسانی که اعتقادات نظری متفاوتی دارند در مورد چگونگی تعریف پرخاشگری اساساً با هم توافق ندارند. موضوع اصلی این است که آیا باید پرخاشگری را براساس پیامدهای قابل دیدن آن تعریف کنیم یا بر اساس مقاصد شخصی که آن را نشان می دهد.

گروهی پرخاشگری را رفتاری می دانند که به دیگران آسیب می رساند یا بالقوه می تواند آسیب برساند. پرخاشگری ممکن است بدنی باشد ( زدن – لگد زدن – گاز زدن) یا لفظی ( فریاد زدن، رنجاندن) یا به صورت تجاوز به حقوق دانش آموزان دیگران ( چیزی را به زور گرفتن)، نقطه قوت این تعریف عینی بودن آن است.

به رفتار قابل مشاهده اطلاق می شود. نقطه ضعف آن این است که شامل بسیاری از رفتارهایی است که ممکن است به طور معمول پرخاشگری تلقی نشود.

پرخاشگری وسیله ای رفتاری است. در جهت رسیدن به هدفی پرخاشگری خصمانه رفتاری است. در جهت آسیب رساندن به دیگران، بیشتر پرخاشگری های بین کودکان کوچک از نوع «وسیله ای» است.

این نوع پرخاشگری به خاطر متعلقات است. کودکان از یکدیگر اسباب بازی می قاپند، یکدیگر را هل می دهند تا به اسباب بازی که می خواهند بازی کنند دست یابند. به ندرت اتفاق می افتد که کودکان بخواهند به کسی آسیب برسانند یا از روی عصبانیت دست به پرخاشگری بزنند.

پرخاشگری را باید از جرئت ورزی متمایز دانست. جرئت ورزی، دفاع از حقوق یا متعلقات (مانند ممانعت کودک از این که کسی به اسباب بازی اش دست بزند) یا بیان امیال و آرزوها را بر می گیرد. مردم معمولاً شخص با جرئت را پرخاشگر می دانند، در صورتی که کسی که از حق خود دفاع می کند با جرئت است نه پرخاشگر.

پیشگیری از رفتارهای نادرست و نامطلوب دانش آموزان در کلاس

رفتار دانش آموزان در کلاس

فهرست مطالب
چکیده ۲
مقدمه ۲
بیان مساله ۲
شواهد یک ۳
گرداوری اطلاعات ۳
انتخاب راه حل ۳
اعتبار بخشی راه حل ۳
اجرای راه حل ۴
شواهد دو ۴
نتیجه گیری ۴
پیشنهادات ۴
منابع ۵

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 11

فرمت فایل: WORD