مقاله نقش زن در خانواده

مقاله نقش زن در خانواده

مقاله نقش زن در خانواده

نقش زن در خانواده
رهبر انقلاب : مهمترین مسئولیت های زن در خانواده است.
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیروز در دیدار هزاران نفر از زنان نخبه و فعال در عرصه های مختلف علمی ، اجتماعی، اقتصادی ،سیاسی ،فرهنگی و هنری تاکید کردند: در نگاه جامع اسلام به مسئله زن، مسئولیت اداره و پیشرفت جامعه و کشور بر عهده همه افراد اعم از زن و مرد است اما مهمترین مسئولیت و نقش زنان، در هر سطحی از توانایی و فعالیت اجتماعی، نقش بسیار مهم آنان در خانواده است.

ایشان با تبریک میلاد با سعادت بانوی بزرگ تاریخ بشریت، حضرت فاطمه زهرا ( سلام الله علیها) و تقارن این روز خجسته با سالروز ولادت امام خمینی (ره) تصریح کردند: تاکید اسلام بر اهمیت بی نظیر نقش زن در خانواده، به هیچ وجه به معنای مخالفت با حضور زنان در عرصه های مختلف نیست بلکه به معنای اصالت و اولویت “نقش مادری و همسری” در مقابل دیگر فعالیت ها و نقش هاست چرا که “بقا و رشد و تعالی” بشر و حفظ آرامش و سلامت جامعه در گرو تحقق این نقش است.

نقش و وظایف زن در خانواده

رهبر انقلاب اسلامی وجود مجموعه عظیم بانوان نخبه را در کشور، نشان دهنده حقانیت و موفقیت نگاه اسلام و جمهوری اسلامی به “مسئله زن” دانستند و خاطرنشان کردند: در هیچ دوره ای مانند امروز، زنان محقق، دانشمند، متفکر، ادیب، هنرمند و فعال در عرصه های مختلف سیاسی – اجتماعی در کشور وجود نداشته است و این واقعیت نشان می دهد که نگاه اسلامی به امر حجاب ، برخلاف بی بند و باری نه تنها مانع رشد و تعالی زنان نیست بلکه رعایت حدود اسلامی و شرعی می تواند زمینه ساز و شتاب دهنده شکوفایی استعدادهای زنان باشد.

حضرت آیت الله خامنه ای با انتقاد از نگاه غلط غربی که تلاش می کند زنان را از ویژگی های فطری خود دور سازد و آنان را به کپی دوم مردان تبدیل کند، افزودند: این نگاه، در واقع کسر شان زنان است چرا که “زن کامل بودن” در مواردی از “مرد کامل بودن” هم بالاتر و پر ارزش تر است. رهبر انقلاب اسلامی مسئولیت زنان نخبه کشور را در تصحیح نگاه غلط غربی به مسئله زن یادآور شدند و افزودند: از دید اسلام “زن بودن”، اصالتا نوعی ارزش است و زنان و مردان در آفرینش حکیمانه الهی، هرکدام جایگاه و طبیعت و نقش خاصی دارند.

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 25

فرمت فایل: WORD