پرسشنامه سازگاری اجتماعی

پرسشنامه سازگاری اجتماعی

پرسشنامه استاندارد سازگاری اجتماعی (sas) پی کل و ویسمن ۱۹۹۹

معرفی پرسشنامه
مقیاس سازگاری اجتماعی به عنوان یک مقیاس برآیند برای ارزیابی درمان دارویی و روان درمانی بیماران افسرده طراحی شده است. در حال حاضر از این مقیاس برای سنجش سازگاری بیماران و افراد سالم به طور گسترده ای استفاده می شود. مبنای نظری و محتوای عبارات به کار رفته در آزمون از مصاحبه ساخت دار و نمره گذاری شده گرلند برای ارزیابی ناسازگاری و مطالعات تجربی اولیه به وسیله پی کل و ویسمن در سال ۱۹۹۹ گرفته شده است. این مقیاس روابط بین فردی را در نقش های مختلف شامل احساسات ، رضایت ، اختلاف و عملکرد ارزیابی می کند. ساختار آزمون دو بعد مجزا را نشان می دهد ۶: حوزه نقشی ( مانند : کاری ، خانوادگی ) و ۵ بعد از سازگاری که برای هر کدام از حوزه نقش ها ( متناسب با نقش) انتخاب شدند . مقیاس سازگاری اجتماعی در ابتدا به عنوان برنامه مصاحبه تهیه و سپس به یک آزمون خودسنجی تبدیل شد ، نسخه خود سنجی از لحاظ ارزان بودن برای مجری سودمند است و هم چنین سوء گیری مصاحبه کننده در آن اثر ندارد .

روایی و پایایی پرسشنامه

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می­گیرد یعنی اینکه ابزار اندازه­ گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می­دهد.
روایی و پایایی این پرسشنامه در پژوهش  زمستانی و همکاران (۱۳۹۲)  به دست آمده است.

روایی و پایایی: دارد (فارسی)
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد
تعریف مفهومی: دارد
فرمت فایل: ورد آفیس WORD
نسخه PDF : دارد
تعداد صفحات: ۲۶
مولفه : دارد (سوالات مربوط به هر مولفه مشخص است)
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 26

فرمت فایل: WORD