پرسشنامه سازگاری زناشویی گراهام بی اسپنیر (DAS)

پرسشنامه سازگاری زناشویی گراهام بی اسپنیر (DAS)

سازگاری زناشویی گراهام بی اسپنیر – اسپانیر (DAS)

معرفی پرسشنامه
سازگاری زناشویی، وضعیتی است که در آن زن و شوهر در بیشتر مواقع احساسی ناشی از خوشبختی و رضایت از همدیگر دارند. روابط رضایت بخش در بین زوجین از طریق علاقه متقابل، میزان مراقبت از همدیگر و پذیرش و تفاهم یکدیگر قابل سنجش است. در واقع رضایت زناشویی یک ارزیابی کلی از وضع فعلی ارتباط، ارایه می‌دهد. یکی از رایج‌ترین مفاهیم برای تعیین و نشان دادن میزان شادی و میزان پایداری رابطه، رضایت و سازگاری زناشویی است. سازگاری زناشویی به صورت خودکار ایجاد نشده و به وجود آمدن آن نیاز به تلاش زوجین دارد. معمولاً سال اول ازدواج از نظر سازگاری بسیار ناپایدار بوده و بیشترین خطر را برای ناسازگاری و طلاق دارد.

پرسشنامه سازگاری زناشویی گراهام بی اسپنیر (DAS) توسط اسپنیر در سال ۱۹۷۶ منظور سنجش سازگاری بین زن و شوهرها و یا هر دو نفری که باهم زندگی می‌کنند تنظیم شده است. تحلیل عاملی نشان می‌دهد که این مقیاس چهار بعد را می‌سنجد که عبارتند از: رضایت زناشویی، همبستگی زناشویی، توافق زناشویی و ابراز محبت.

نمره گذاری پرسشنامه

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی نمره گذاری کامل پرسشنامه سازگاری زناشویی گراهام بی اسپنیر (DAS) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره گذاری هر عبارت، در نهایت چهار زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

روایی و پایایی:

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می گیرد یعنی اینکه ابزار اندازه گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می دهد.معمولاً دامنه ضریب اعتماد آلفای کرونباخ از صفر (۰) به معنای عدم پایداری، تا مثبت یک (۱+) به معنای پایائی کامل قرار می گیرد و هر چه مقدار بدست آمده به عدد مثبت یک نزدیکتر باشد قابلیت اعتماد پرسشنامه بیشتر می شود.مقصود از روایی یک آزمون یا پرسشنامه، آن خصیصه یا ویژگی ابزار گرد اوری اطلاعات است که مقولاتی را که برای آنها در نظر گرفته شده است تعیین کند.

پایایی و روایی: دارد (ایرانی)
تفسیر و نمره گذاری: دارد
نوع فایل: ورد آفیس word
تعداد صفحات: ۸
منبع: دارد

– ارائه به صورت پکیج کامل
۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده
۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه سازگاری زناشویی گراهام بی اسپنیر (DAS)
۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر
۵- پایه‌های نظری سازگاری زناشویی
۶- پاسخگویی سریع به سوالات

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 15,000 تومان

تعداد صفحات: 8

فرمت فایل: WORD