پرسشنامه سلامت معنوی ۱۹۸۲

پرسشنامه سلامت معنوی ۱۹۸۲

دانلود پرسشنامه استاندارد سلامت معنوی پولوتزین و الیسون شامل پرسشنامه استاندارد،امتیازبندی،مقاله بیس،مولفه،تفسیر و روایی پایایی پرسشنامه

معرفی پرسشنامه

پرسشنامه سلامت معنوی در سال ۱۹۸۲ معرفی شد. این پرسشنامه ۲۰ سوال دارد که ۱۰ سوال آن سلامت مذهبی و ۱۰ سوال دیگر سلامت وجودی فرد را می سنجد.پاسخ سوالت بصورت لیکرت ۶ گزینه ای و از کاملا مخالف تا کاملا موافق دسته بندی شده است.در تلاش برای تدوین ابزاری معتبر و پایا در مورد سلامت معنوی،ابتدا مطالعاتی جهت مشخص کردن منظور مردم از کلمه معنویت انجام شد. جهت مشخص کردن درک مردم از احساس خودشان در مورد سلامت معنوی از جمعیت عمومی خواسته شد تا سلامت معنوی خود را با اصطلاحات خودشان توصیف کنند.

روایی و پایایی پرسشنامه

این پرسشنامه در ایران توسط مژگان عباسی در سال ۱۳۸۴ بر روی ۲۸۳ دانشجو ی پرستاری دانشگاه های ایران،تهران و شهید بهشتی اجرا گردیده است. پایایی پرسشنامه با آلفای کرونباخ گزارش شده است.همچنین در پژوهش فاطمی و همکاران(۱۳۸۵) روایی پرسشنامه پس از ترجمه به فارسی از طریق روایی محتوا تعیین گردید. پایایی هم از طریق ضریب آلفای کرونباخ  تعیین گردید.
(توضیحات کامل در داخل فایل)

پایایی و روایی: دارد (ایرانی )
مقاله بیس: دارد (دو مقاله فارسی)
مولفه:دارد(سوالات مرتبط مشخص است)
نوع فایل:(word)
تعداد صفحات: ۶
منبع: دارد
تفسیر و نمره گذاری: دارد
گارانتی: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 6

فرمت فایل: WORD