پاورپوینت سموم مواد غذایی

پاورپوینت سموم مواد غذایی

سموم مواد غذایی

بخشی از مقاله و پاورپوینت
سم مرگبار در چیپس و سیب زمینی سرخ کرده
شما چیپس زیاد می خورید؟ مصرف روزانه سیب زمینی سرخ شده شما بالا است؟
پس دقت کنید! زیرا سیب زمینی سرخ شده و چیپس سالانه قربانی های زیادی می گیرند!
دانشمندان موفق به کشف ماده بسیار سمی به نام”آکریلامید” شده اند که به خصوص در سیب زمینی سرخ کرده و چیپس به وفور یافت می شود.

سازمان خواربار جهانی ‎ (FAO) و سازمان جهانی‎‎ بهداشت (WHO)‎ اعلام‎ کردند غـذاهـایـی مانند چیپس‎ های‎ سیب‎ زمینی‎، قهوه‎ و محصـولات‎ غله‎‎ای‎ مانند نان‎ و بیسکویت‎‎ که در حـرارت بسیار بالا تولید می‎ شوند، ممکن‎اسـت‎ حـاوی‎ ترکیبی‎ سرطان‎ زا به‎ نام‎ آکریلامید باشند. ۳۵ کارشنـاس‎ از ۱۲ کشور که ‎‎این‎ گـزارش‎ را تهیـه کرده‎‎اند اعلام‎ کردند غذاهایی‎ که مـیـزان‎ کربوهیدرات‎‎ آنهـا بالا و پروتئین آنها کـم‎ است‎‎ در صورت تهیه‎ در دمای‎ بالاتر از ۱۲۰ درجـه‎، در آنهـا آکریلامید تـولیـد مـی‌‌شود.

آکریلامید یک ماده اسیدی سرطان زا است که هنگام سرخ کردن مواد کربوهیدراتی (که دارای ترکیبات کربن ، اکسیژن و هیدروژن هستند) ایجاد می شود، اما مقدار آن در چیپس سیب زمینی بیشتر است.
هنگام سرخ کردن یک کیلوگرم چیپس سیب زمینی تا ۳۵۴۴ میکروگرم آکریلامید ایجاد می شود. اما هنگام آب پز کردن مواد غذایی ، این اسید سرطان زا تولید نمی شود.

طبق پژوهش های دانشمندان مختلف، آکریلامید در مقایسه با مواد سمی دیگر شناخته شده در گوشت گاو یا انواع بیماری های پوستی می تواند برای انسان ها تا صد برابر خطرناک تر باشد. آکریلامید زمانی خود را نمایان می کند که محصولات غذایی بر اثر حرارت و خشکی تغییر حالت دهند.

فهرست مطالب
سم مرگبار در چیپس و سیب زمینی سرخ کرده
سیب زمینی را هیچگاه در یخچال نگهداری نکنید
ماده سمی “آکریلامید” موجود در سیب زمینی سرخ کرده و چیپس منجر به مرگ می‌شود
آلودگی های شیمیایی مواد غذایی
سموم طبیعی موجود در مواد غذایی
سموم تولید شده توسط میکروارگانیسم ها
سموم ناشی از محیط زیست
مسمومیت دی اکسین ها
مسمومیت کلرو انیزولها
مسمومیت نیتروزامینها

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 22

فرمت فایل: پاورپوینت