گزارش کارآموزی سیلندر و سرسیلندر تراشی

گزارش کارآموزی سیلندر و سرسیلندر تراشی

عنوان گزارش کارآموزی : سیلندر وسرسیلندر تراشی
گروه : مکانیک (ساخت و تولید)
پیشگفتار کارورزی
گزارش حاضر که حاصل چندین ماه کارآموزی ودستیاری نزد استاد کاران مربوطه در زمینه سیلندر وسرسیلندر تراشی است با توجه به تمامی مسائل فراگرفته شده توسط کارآموز وآموزشهایی است که متخصصین در محل مورد نظر به ما انتقال داده اند.
یکی از ویژگیهای این گزارش خلاصه نویسی،اشاره به مطالب با اهمیت در زمینه مربوطه وساده وقابل فهم بودن آن توسط تمامی افراد میباشد.
کارخانه مربوطه که در سال ۱۳۷۰کار خود رادر این زمینه شروع نموده است در ابتدا از کارگاه کوچک به همراه چند پرسنل کار خودرا آغاز کرده است که با گذشت زمان وپشتکاری که از خود نشان داده اند به این مرحله از شکوفایی و موفقیت دست یافته اند.
در این گزارش کار از ابتدا یعنی تاریخچه سیلندر وسرسیلند تامعرفی آنها میزان کاربرد و تمامی ویژگیهای آن مورد بحث وبررسی قرار میگیرد ودر ضمن تمامی کارهایی که از مکان کارآموزی به طور مستقیم وعملی فرا گرفته شده است در اینگزارش آمده است.

سیلندر چیست؟
سیلندر به قسمت استوانه ای شکلی میگن که قطعات دیگری نظیر پیستون درون آن بالا و پایین میروند.
سیلندر قسمت اصلی یک موتور هست و سایر قسمت های موتور به ان وصل میشوند
سیلندر ها بسته به هر موتور شکل و اندازه خودشون رو دارن.

ساختار:
سیلندرها استوانه های توخالی هستند که محل بالا و پایین رفتن پیستون میباشند.به همین منظور کیفیت داخلی سیلندر ها که در تماس با پیستون هست بسیار مهم هست.
دیواره های چدنی یا آلو مینیمی سیلندرها به منظور فراهم آوردن یک سطح صاف برای حرکت پیستون ها باید صیقل زده شود. صیقلی بودن سطح داخلی سیلندرها به خاطر کم کردن اصطکاک میان پیستون و جداره سیلندر است.
البته بدیهی است که اصطکاک باعث تولید حرارت اضافی و هدر رفتن انرژی میشود که می بایست تا حدامکان از آن جلوگیری کرد.

عناوین
چارت تشکیلاتی
تعریف سیلندر
بلوک سیلندر
انواع بلوک سیلندر
دلایل سایش سیلندر
تعریف سرسیلندر
انواع سرسیلندر
عیوب سرسیلندر
واشر سرسیلندر
نمونه دستگاه های تعمیر
خلاصه
نتیجه گیری

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 30

فرمت فایل: WORD