مقاله شبکه عمومی تلفن PSTN

مقاله شبکه عمومی تلفن PSTN

مقدمه مقاله
شبکه عمومی تلفن: PSTN
PSTN به عنوان یک شبکه عمومی تلفن در سطح جهان به عنوان وسیله ارتباط ‌دهی مطرح است که بیش از ۸۰۰ میلیون مشترک را به خود اختصاص داده. این سیستم در ابتدا به عنوان یک سیستم ثابت تلفن مطرح بود ولی هم‌اکنون شکل دیجیتالی به خود گرفته و به عنوان تلفن سیار استفاده می‌شود. مدار اصلی که در PSTN قرار دارد، DS است که یک مدار ۶۴ کیلوبایتی است. شکلهای متعدد DS را می‌توان کنار هم و با کیفیت بالا مولتی‌پلکس کرد مانند DS24 که ۱T را می‌سازد. (اصطلاح اروپایی آن ۱E است که شامل کانالهایی با ۶۴ ، ۳۲ کیلوبایت است).

Timeslotها از جمله شکلهای اولیه مولتی‌پلکس‌ها هستند که به دلیل استفاده در اینترنت تغییراتی کرده‌اند. شبکه‌هایی که هم‌اکنون در دسترسند، با استفاده از انتقال‌دهنده‌های نوری کار می‌کنند مانند SONET و SDH. ولی با این حال بعضی قسمتها از شکل قدیمی PDH استفاده می‌کنند. بیشتر از صد سال است که PSTN برای شبکه‌هایی که در دسترسند کاربرد دارند. تلفنهای موبایلی که بر روی شبکه‌های اینترنتی بدون سیم قرار دارند با توجه به PSTN تعریف می‌شوند که در حد وسیعی مورد استقبال قرار گرفته‌اند. سایر شبکه‌هایی که برای انتقال صدا بکار می‌روند شامل ISDN، DSL و ATM است. شکلهای امروزی PSTN به عنوان شبکه عمومی تلفن به صورت سیمی و بی‌سیمی کاربرد دارد.

نحوه برقراری یک تماس
شبکه انتقال:شامل تجهیزات به کار رفته و مراحل طی شده برای بر قراری یک ارتباط بین مشترک ومرکز تلفن می باشد و بالعکس.
برای تشریح کارکرد قسمت های مختلف یک شبکه ارتباطی ضرورت ایجاب می کند تا مختصری در مورد نحوه اتصال مشترکین با یکدیگر بدانیم.
بطور کلی هر مشترک برای برقراری ارتباط با دیگر مشترکین لازم است تا از یک زوج سیمی که شرکت مخابرات در اختیارش قرار می دهد استفاده کند.
در حقیقت برا ی برقراری یک ارتباط مشترک اول شماره مشترک دوم را شماره گیری می کند گوشی تلفن پالس هایی را به وجود می آورد که متناسب با شماره وارد شده خواهد بود این پالس ها از طریق خطوط سیم مسی یا فیبر نوری به مرکز تلفن اطلاع داده می شود و مرکز تلفن طی چندین پروسه یک ولتاژ متناوب برای خط تلفن مشترک دوم،که از پردازش پالس ها شماره تلفنش تشخیص داده می شود ارسال می کند و زنگ تلفن مشترک خواسته شده به صدا در خواهد آمد،از این پس با برداشتن گوشی توسط مشترک دوم یک ارتباط تلفنی بین دو مشترک به وجود خواهد آمد این یک مفهوم کلی از برقراری ارتباط بین دو مشترک در محدوده پوشش یک مرکز تلفن بود،برای برقراری ارتباط در سطح گسترده تر،مثلا ارتباط بین دو مرکز تلفن در یک شهر و یا ارتباط در سطح دو شهر و یا دو کشور همین پروسه ولی با پیچیدگی بیشتری انجام خواهد شد،در این شرایط باید از خطوط انتقال با سرعت بالا ویا ازتجهیزات با افت توان کم،همچنین پایداری مناسب در برابر اغتشاشات استفاده کرد…………

فهرست مطالب
مقدمه(شبکه DSTN)
نحوه برقراری یک تماس
سالن DDF (سالن سوئیچ)
سالن MDF
سالن کابل
کانال سازی وکابل کشی کانالی
حوضچه کافو(K.V)
کابل کشی خاکی
پست(E.V)
مختصری از فیبر نوری
PCM

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 46

فرمت فایل: WORD