گزارش تخصصی اهمیت و تاثیر یادگیری درس شطرنج بر یادگیری دروس توسط دانش اموزان

گزارش تخصصی اهمیت و تاثیر یادگیری درس شطرنج بر یادگیری دروس توسط دانش اموزان

گزارش تخصصی اهمیت و تاثیر یادگیری درس شطرنج بر یادگیری دروس توسط دانش اموزان

چکیده
این گزارش بر اساس مطالعات روانشناسی و آموزشی، تاثیرات شطرنج بر دانش آموزان را بررسی کرده و در نهایت نشان می دهد که شطرنج، هوش intelligent quotient و توانایی حل مساله را افزایش داده و تصمیم گیری مستقل و سریع در موقعیتهای دشوار را آموزش می دهد. همچنین مهارت های خواندن، حافظه، زبان و ریاضیات را تقویت کرده تفکر منتقد و خلاق را تغذیه می کند. شطرنج تمرینی برای تصمیم گیری سریع و دقیق در تنگی وقت فراهم می آورد و می تواند از این طریق نتایج دانش آموزان در امتحانات مدرسه را بهبود بخشد.

شطرنج نحوه تفکر منطقی و کارآمد را آموزش می دهد و انتخاب بهترین گزینه از میان گزینه های موجود را نشان داده و اهمیت برنامه انعطاف پذیر، تمرکز و نتیجه انتخاب و تصمیم گیری را به نمایش می گذارد. همچنین دختران و پسران را صرف نظر از قابلیتهای طبیعی یا سابقه اجتماعی-اقتصادی آنها تحت پوشش می گیرد.

بازی شطرنج

مقدمه
بازی شطرنج امتیازات زیادی را در زندگی پیش روی قرار می دهد. برای هر کاری ابتدا آن را از تمام زوایا مورد بررسی قرار داده و سپس به خوبی به آن فکر و برنامه ریزی می کنیم و تاکتیک مورد نظر را پیاده خواهیم کرد و بعد موفقیت یا عدم موفقیت را در این کار مورد ارزیابی قرار می دهیم. بازی شطرنج هم به همین صورت است با بررسی و طراحی بازی البته با کمی درست اندیشیدن می توان به موفقیت رسید. به همین شکل در مقابل مشکلات زندگی هم کاربرد داشته و با فکری باز به همراه بازنگری مجدد کارها می توانیم با مشکلات تا حد امکان مبارزه کنیم و راه درست را برای حل مشکلات برگزینیم.
– آیا این علم پیشرفتی در زندگی شما بوجود آورد؟
دید من را در رابطه با کار به نوعی باز کرد و باعث پیشرفت در امورزندگی من شد.

تقویت حافظه دانش آموز

فهرست
فهرست ۱
چکیده: ۲
مقدمه: ۳
شطرنج از جمله قوی ترین ابزار در دسترس جهت تقویت ذهن دانش آموز است ۴
تمرکز، صبر و پشتکار: ۴
تجزیه تحلیل، منطق و توانایی حل مسأله: ۵
اهمیت پردازش اطلاعات و حل مسأله در دهکده جهانی: ۷
نتیجه گیری: ۹
پیشنهادات علمی و عملی ۱۱
منابع: ۱۲

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 12

فرمت فایل: WORD