گزارش تخصصی صفحه ارایی کتاب کودک

گزارش تخصصی صفحه ارایی کتاب کودک

گزارش تخصصی صفحه ارایی کتاب کودک

چکیده
در صفحه آرایی کتابهای کودکان، اصل مهم، رعایت سادگی و پرهیز از پیچیدگی است. سفید خوانی، یعنی وجود سطوح سفید علاوه بر حاشیه ها و رعایت آن در صفحه آرایی کتاب کودک، بسیار ضروری است. از این رو، نباید صفحات از تصویر و نوشته کاملا پر شوند و سفیدی نداشته باشند. اما تقسیم این سفیدی ها در صفحات، باید با رعایت ضوابط و مبانی بصری صورت گیرد و به سهولت خواندن و درک مفهوم کمک کند. گروه سنی کودک نیز باید در نظر گرفته شود. سفید خوانی کتاب کودک ۶ تا ۷ ساله نسبت به سفید خوانی کتاب های نوجوانان بیشتر است. در صفحه آرایی کتاب های کودکان، دو صفحه مقابل هم را با تاکید زیاد، باید یک تابلو و یک صفحه دید و در حد امکان، این دو صفحه را به هم مربوط نمود که به صورت یک تابلو دیده شود. یکی از روش های رایج برای رسیدن به این هدف، ادامه تصویر از یک صفحه به صفحه مقابل است.

صفحه آرایی کتاب

مقدمه
هدف عصر گرافیک از صفحه آرایی کتاب، ایجاد انگیزه بیشتر برای خواندن، راحتی در خواندن و ایجاد زیبایی با به کارگیری عناصر بصری معقول است. صفحه آرایی خوب و مناسب باموضوع کتاب می تواند رغبت خواننده و مخاطب را افزایش دهد. یک صفحه آرایی خوب می تواند کمک موثری در توسعه و رشد فرهنگ داشته باشد و ذائقه بصری خوانندگان کتاب را اصلاح و تقویت کند.

آشنایی با صفحه آرایی کتاب

فهرست
چکیده: ۱
مقدمه: ۳
بیان مساله: ۴
آشنایی با صفحه آرایی کتاب ۵
صفحه آرایی کتاب ۶
صفحه آرایی کتابهای بدون تصویر ۸
صفحه آرایی کتاب های مصور ۸
نکته های دیگر در صفحه آرایی ۱۰
نتیجه گیری: ۱۶
منابع: ۱۷

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 17

فرمت فایل: WORD