پرسشنامه اثرات اقتصادی توسعه گردشگری بر شکوفایی صنایع دستی ایران

پرسشنامه اثرات اقتصادی توسعه گردشگری بر شکوفایی صنایع دستی ایران

اثرات اقتصادی توسعه گردشگری بر شکوفایی صنایع دستی ایران

معرفی پرسشنامه
پرسشنامه اثرات اقتصادی توسعه گردشگری بر شکوفایی صنایع دستی ۱۶ سوالی محقق ساخته (همتی،۱۳۹۳)
پرسشنامه پیش رو در راستای تکمیل پروژه در مقطع کارشناسی ارشد با عنوان “اثرات اقتصادی توسعه گردشگری بر رونق صنایع دستی” فراهم شده است. تعداد سوالات ۱۶ عدد است.

تعریف مفهومی

توسعه گردشگری میتواند اثرات اقتصادی گوناگونی در بر داشته باشد . ایجاد اشتغال به صورت مستقیم ، غیر مستقیم و القائی از جمله اثرات اقتصادی است که به صورت مکرر به آن اشاره شده است (سازمان جهانی جهانگردی،۱۳۷۹). در مجموع پنج نوع اشتغال نیروی انسانی در در مورد گردشگری قابل تفکیک است که اشتغال در تولید صنایع دستی و تولیدات هنری در گروه اشتغال غیر مستقیم قرار میگیرد (پاپلی یزدی و سقایی،۱۳۸۵).

همچنین ایجاد و افزایش درآمد و افزایش فعالیت های کارآفرینی از دیگر مواردی است که به آن اشاره شده است (شارپلی و تلفر،۱۳۹۱). ایرشاد معتقد است توسعه گردشگری فرصت های جدیدی را برای کسب و کارهایی که حتی به صورت مستقیم درگیر در گردشگری نیستند مانند تولید صنایع دستی و غذاهای محلی ایجاد می کند که این مساله موجب رونق و شکوفایی این کسب و کارها و صنایع و همچنین اشتغالزایی و افزایش درآمد می شود (ایرشاد،۲۰۱۰، نقل از همتی، ۱۳۹۳).

تعریف عملیاتی متغیر پرسشنامه

در این پژوهش منظور از اثرات اقتصادی توسعه گردشگری است که پاسخ دهنده گان به سوالات ۵ گویه ای پرسشنامه اثرات اقتصادی توسعه گردشگری می دهند.

پایایی پرسشنامه

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می گیرد یعنی اینکه ابزار اندازه گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می دهد( سرمد و همکاران،۱۳۹۰). در پژوهش (همتی، ۱۳۹۳) پایایی پرسشنامه از روش آلفای کرونباخ به ترتیب زیر به دست آمده است.

روایی پرسشنامه

اعتبار یا روایی با این مسئله سر و کار دارد که یک ابزار اندازه گیری تا چه حد چیزی را اندازه می گیرد که ما فکر می کنیم ( سرمد و همکاران،۱۳۹۰). در پژوهش (همتی، ۱۳۹۳) روایی پرسشنامه توسط متخصصان تأیید شده است.

مشخصات پرسشنامه

روایی و پایایی: دارد
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد ( به دو صورت تحلیل با اس پی اس اس و تحلیل بر اساس نمره گذاری)
تعداد سوال: ۱۰ سوال
تعداد مولفه: ۷ مولفه
تعاریف عملیاتی و مفهومی پرسشنامه: دارد
مدل پرسشنامه: دارد
فرمت فایل : ورد آفیس word
نسخه PDF : دارد
تعداد صفحات: ۹
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 15,000 تومان

تعداد صفحات: 9

فرمت فایل: WORD