گزارش تخصصی عوامل و علل افت دانش آموزان در درس عربی

گزارش تخصصی عوامل و علل افت دانش آموزان در درس عربی

گزارش تخصصی عوامل و علل افت دانش آموزان در درس عربی

چکیده
پدیده افت تحصیلی یکی از عواملی است که کارشناسان تعلیم و تربیت را به خود مشغول ساخته است . یکی از درس هایی که دانش آموزان در آن افت چشمگیری دارند درس عربی است در این گزارش ابتدا عوامل افت در این درس معرفی و سپس راهکارهایی برای کاهش و رفع آن ارائه می شود تا با به کار بستن این راهکارها و پیشنهادات شاهد پیشرفت و ایجاد انگیزه در دانش آموزان باشیم .

راهکارهایی برای رفع علل افت تحصیلی دانش آموزان در درس عربی

مقدمه
آموزش زبان عربی نه تنها در مدارس کشور جزو مواد درسی قرار دارد بلکه امروزه ادامه به تحصیل آن در تمام مقاطع دانشگاهی برای دانشجویان این رشته فراهم شده است . ولی به علل مختلف که بعدا” ذکر خواهد شد ٬ آموزش این درس در مدارس با مشکلات زیادی روبرو شده است و بی رغبتی و عدم علاقه دانش آموزان را در یادگیری عربی در پی داشت که باعث شد ما هر ساله شاهد افت شدید دانش آموزان در این درس باشیم .

لذا برای بهبود وضعیت درس عربی و کاهش افت در این درس ابتدا به شناسایی عوامل افت پرداخته و سپس پیشنهادها و راهکارهای مناسب برای برطرف کردن این مشکلات و بهبود وضعیت درس عربی در مدارس کشور ارائه می شود .

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 13

فرمت فایل: WORD