پرسشنامه استاندارد عوامل فرهنگ سازمانی (مدل ساروس گری)

پرسشنامه استاندارد عوامل فرهنگ سازمانی (مدل ساروس گری)

پرسشنامه عوامل فرهنگ سازمانی

پرسشنامه استاندارد عوامل فرهنگ سازمانی مدل ساروس گری شامل 33 سوال است.

تعریف مفهومی متغیر پرسشنامه
فرهنگ سازمانی : فرهنگ سازمانی، سیستمی از استنباط مشترک است. که اعضا، نسبت به یک سازمان دارند و همین ویژگی موجب تفکیک دو سازمان از یکدیگر می‌شود. (رابینز ، ترجمه الوانی ،۱۳۸۹؛ به نقل از شاهسواری، ۱۳۹۳).

تعریف عملیاتی متغیر پرسشنامه
فرهنگ سازمانی متغیری است مستقل، کمی و چند ارزشی که محقق به منظور اندازه گیری آن شاخص‌ های. رقابت‌ پذیری، مسئولیت اجتماعی، حمایت‌گری، نوآوری، تأکید بر پاداش، جهت‌ گیری. عملکرد و ثبات را بر اساس طیف پنج گزینهای لیکرت ارزیابی و در نهایت فرضیه تحقیق را مورد آزمون قرار خواهد داد.

روایی و پایایی پرسشنامه

روایی ابزار جمع آوری داده ها
اعتبار یا روایی با این مسئله سر و کار دارد که یک ابزار اندازه گیری تا چه حد چیزی را اندازه می گیرد. که ما فکر می کنیم (سرمد و همکاران،۱۳۹۰). در پژوهش شاهسواری (۱۳۹۳) برای تعیین روایی پرسشنامه از روایی محتوا استفاده شده است. بدین صورت که پرسشنامه عوامل فرهنگ سازمانی، در اختیار تعدادی از صاحب‌ نظران سازمان و مدیریت قرار گرفته است. در نتیجه مواردی جهت اصلاح پیشنهاد گردید. و سرانجام پس از اعمال اصلاحات در پاره‌ای از موارد پرسشنامه نهایی مورد استفاده قرار گرفت.

پایایی ابزارهای جمع آوری داده ها

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می گیرد. یعنی اینکه ابزار اندازه گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می دهد. ( سرمد و همکاران،۱۳۹۰). در پژوهش شاهسواری (۱۳۹۳) پایایی پرسشنامه بر اساس روش آلفای کرونباخ. برای کل پرسشنامه با استفاده از نرم افزار SPSS به دست آمده است. و در نهایت بر روی گروه نمونه آماری اصلی به اجرا گذاشته شد.

شاخص ها تعداد سوالات مقدار آلفای کرونباخ
عوامل فرهنگ سازمانی ۳۳ ۰٫۹۰۲

مشخصات پرسشنامه

روایی و پایایی: دارد
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد
تعداد سوال: ۳۳ سوال
تعداد مولفه: تک مولفه
تعاریف عملیاتی و مفهومی پرسشنامه: دارد
مدل پرسشنامه: دارد
فرمت فایل: ورد آفیس WORD
نسخه PDF: دارد
تعداد صفحات: ۷
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 9

فرمت فایل: WORD