پاورپوینت فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان

پاورپوینت فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان

فضای مجازی یا اینترنت به بخش مهمی از زندگی کودکان و نوجوانان امروزی تبدیل شده که دارای مزایا و معایب فراوانی است. از مزایای آن می توان به ارتباطات آسان با خانواده ، دوستان و یا سایر بستگان اشاره کرد. همچنین به عنوان یک منبع خوب برای آموزش و یادگیری کودکان و نوجوانان می تواند باشد.

استفاده بیش از حد کودکان و نوجوانان از فضای مجازی یا اینترنت می تواند به اعتیاد و اختلالات رفتاری ، اجتماعی و عاطفی دچار کند. برای محافظت از امنیت و سلامتی کودکان و نوجوان در فضای مجازی از راهکارهایی مانند محدود کردن زمان استفاده از اینترنت و نظارت بر فعالیت آنها استفاده کرد.

تاثیر فضای مجازی بر نوجوانان

فضای مجازی به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای ارتباطی و تفریحی در جامعه مدرن، بر تمامی افراد از جمله نوجوانان تاثیرات گسترده‌ای دارد. اینترنت را می توان به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای ارتباطی و تفریحی در جامعه مدرن امروزی دانست که توانسته بر تمامی افراد جامعه از جمله نوجوان تاثیر زیادی بگذارد. برای نوجوانان می تواند یک فضای امن و جذاب برای ارتباط با دوستان ، کسب اطلاعات مفید آموزشی ، بازی های آنلاین ، تماشای فیلم ، گوش دادن به موسیقی و… مورد استفاده قرار بگیرد.

تاثیر فضای مجازی بر نوجوانان و جوانان

از تاثیرات منفی فضای مجازی می توان به منجر شدن نوجوانان به مشکلات روانی و اجتماعی مانند افزایش اضطراب و استرس ، خشونت و وابستگی شدید آنها به استفاده از فضای مجازی و کاهش تعاملات اجتماعی و ارتباط با بیرون از خانه شود. نیاز است که نوجوانان در استفاده از فضای مجای هوشمندانه و مسئولانه باشند و با راهنمایی والدین و مربیان برای استفاده ایمن و بهینه از فضای مجازی آماده شوند.

بازی های رایانه ای

بازی‌ های رایانه‌ ای، انیمیشن ها و نرم افزارها در دنیای امروز جایگاهی فراتر از سرگرمی صرف یافته است. و به‌ عنوان یک رسانه‌ مهم و استراتژیک که مفاهیم مورد نظر سازندگانش را به درون خانواده‌ها و ذهن و فکر مخاطبانش می‌برد شناخته شده است. به‌ طوری که پیش‌ بینی می‌شود از سال 2020 رسانه‌ حاکم بر دنیا تولیدات رایانه‌ای خواهد بود.

بازی های رایانه ای

تولید ملّی از یک سو می‌تواند به‌ عنوان سدّی در مقابل تهاجم فرهنگی عمل کند و از سوی دیگر، عاملی برای فرهنگ‌ سازی و ایجاد بستر برای آزمودن راه‌ کارهای پدافند غیرعامل و نیز ایجاد آمادگی در مقابل سوانح مختلف باشد.

تولید ملی با تکیه بر فرهنگ اسلامی، هویت دینی و ملی، خلاقیت و ابتکار می تواند جایگزینی هوشمند و مطمئن برای کودکان و نوجوانان ما باشد.

جهان امروز :

فرصت‌ها و تهدیدهای فرهنگی موجود در هر تمدن و کشوری پتانسیل شگرفی در تعالی و سقوط یک جامعه دارد. از این جهت آسیب‌ شناسی فرهنگی، یکی از اصول قطعی و خدشه‌ ناپذیر در هر جامعه ای محسوب می‌شود. هم اکنون ایالت متحده آمریکا به عنوان دارنده قوی‌ ترین سیستم رسانه‌ ای با تولید سالانه هزاران قطعه موسیقی، انیمیشن، بازی، سریال و آثار سینمایی، در تئوریزه کردن اندیشه خود یکه‌ تاز است.

این آثار رسانه‌ای به عنوان یکی از اثرگذارترین ابزار آلات فرهنگی در گستراندن اهداف ایالت متحده نقش پر رنگی را ایفا می‌کند. در این راستا انیمیشن ها و بازی ها به عنوان ابزاری سرگرم‌کننده و پرطرفدار که مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است. از بالاترین ظرفیت برای شکل دادن به فرهنگ عمومی یک جامعه برخوردار است.

استودیو های انیمیشن پیکسار (Pixar Animation Studios ) را می‌توان یکی از پیش‌قراولان انیمیشن‌ سازی دانست. که در سال 1986 میلادی توسط استیو جابز و ادوین کتمول تأسیس شد.

فهرست مطالب
فضای دیجیتال و مجازی کودکان و نوجوانان
مقدمه
جهان امروز
انیمیشن، کارتون ها و بازی ها
کمپانی های سازنده ی کارتون و انیمیشن
تهاجمی به نام بازی های رایانه ای
صنعت گیم
تاثیرات بازی ها بر کودکان و نوجوانان
عروسک ها
تاثیرات مخرب عروسک باربی
اهمیت ابزارها و رسانه ها در فرهنگ

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 35,000 تومان

تعداد صفحات: 20

فرمت فایل: پاورپوینت