مقاله فلسفه تعلیم و تربیت تاریخچه، رویکردها و تدریس

مقاله فلسفه تعلیم و تربیت تاریخچه، رویکردها و تدریس

چکیده
فلسفه تعلیم و تربیت ویژگی هایی چون وضوح ، قصد ، انتقاد و توجیه را به عنوان ارزش های اساسی برای مربیان مورد تاکید قرار می دهد. جان دیویی و پائولو فربر به عنوان نمونه های برجسته در این زمینه فلسفه تعلیم و تربیت ا به عنوان ابزاری برای بازسازی تجربیات انسان ، مدارس و جامعه معرفی کرده اند.

در این مقاله نویسنده به تاریخچه کوتاهی از فلسفه تعلیم و تربیت پرداخته و رویکردهای مختلف مطرح در این حوزه را مورد بررسی قرار داده است. همچنین به تشریح و توضیح نهضت تحلیلی در فلسفه و نفوذ آن در فلسفه تربیتی پزداخته و پیترز را به عنوان برجسته ترین فیلسوف تعلیم و تربیت معاصر و چهار حوزه کارى که براى فلاسفه مطرح است نام مى برد. سپس انواع فلسفه تعلیم و تربیت و تقسیم بندی های متنوع مورد اشاره قرار گرفته و به طبقه بندی عمومی و حرفه ای پرداخته شده است.

رویکردهای دیگری که در این مقاله مورد ذکر قرار گرفته عبارتند از الهام بخش ، دستورى و فرمایشى، تحقیقاتى و تحلیلى در انتها نویسنده شیوه های تدریس فلسفه تعلیم و تربیت را توضیح داده و این مقاله به نوعی ارتباط بین فلسفه و تعلیم و تربیت را برای محققان آشاکار می سازد.

اصول فلسفه و تعلیم و تربیت

فهرست مطالب مقاله فلسفه تعلیم و تربیت تاریخچه، رویکردها و تدریس
چکیده
فلسفه تعلیم و تربیت و منتقدان آن
تاریخچه مختصرى از فلسفه تعلیم و تربیت
انواع فلسفه تعلیم و تربیت
تدریس فلسفه تعلیم و تربیت

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 18

فرمت فایل: WORD