فناوری های نوین و نیازهای متاثر از آن در نظام آموزش و پرورش

فناوری های نوین و نیازهای متاثر از آن در نظام آموزش و پرورش

فناوری های نوین و نیازهای متاثر از آن در نظام آموزش و پرورش

مقدمه مقاله
در برهه ای از عصر و زمان زندگی می کنیم که نظاره گر پیشرفت علم، هنر و تکنولوژی به صورت ثانیه ای می باشیم. تفاوت دنیای امروز با دنیای دیروز، صنعت و تکنولوژی و فن آوری امروز با گذشته و انسان امروزی با انسان های زمان گذشته از زمین تا آسمان است.

با حضور رسانه های ارتباطی (صدا و سیما و …) دیگر، کودکان و فرزندان ما آن کودکان گذشته نیستند قطعا از یک آمادگی جسمی و روحی آ ماده تری وارد عرصه ی تعلیم و تعلم می شوند .

پس آیا می شود نگاه ما همان نگاه سی سال گذشته باشد ؟ چرا اینقدر دور می رو یم نمی شود نگاه ما همان نگاه چند سال گذشته با شد . متاسفانه همکار عزیزی با تن خسته و روحی آزرده شکایت دارد که دانش آموزان من به درسم توجهی نشان نمی دهند ، علاقه ای به فرا گیری در سم ندارند .

چرا و چر ا و چرا ..؟  یا می شود با همان ابزار ، شیوه و روش کلاس داری سنتی بیست سال گذشته امروز همان کار آمدی را داشته باشد ؟ مسلما چنین نیست و انتظاری بس عبث و بیهوده است .

جایگاه فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش

می شود فقط با شیوه معلم محوری سنتی صرف کلاسی را اداره کرد اما آ یا انتظارات ما پس از سپری شدن تدریس بر آورده می شود ؟ مشکل چیست ؟ ایراد کار کجاست ؟

پر واضح است که اگر فرا گیران همان فرا گیران گذشته نباشند ، شیوه تدریس هم نمی تواند همان شیوه تدریس گذشته باشد ، اگر بخواهد از کار آ مدی بالایی برخور دار باشد پس باید بیاییم.

با شیو های جدید فرایند تدریس و با ابزا ر جدید ( فن آ وری روز ) وارد کلاس شویم و باید بدانیم که داشتن آ گاهی و سواد فن آوری و ورود فن آوری جدید به کلاس درس نه تنها مشکلی و مانعی برای معلم ایجاد نمی کند بلکه در سهولت بخشیدن به فرایند آموزش و یاددهی و یادگیری بسیار موثر است.

تکنولوژی های نوین در آموزش و پرورش

کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش

فهرست مطالب
مقدمه
کلید واژه
بیان مسئله
تعاریف عملیاتی
اهمیت و نقش فناوری در آموزش
جایگاه فناوری در آموزش و پرورش
نقش حیاتی فناوری الکترونیکی در آموزش و پروش
نقش فناوری در جامعه
نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات بر یادگیری دانش آموزان
چگونه می توان از فناوری جدید بهره جست ؟
پرورش حرفه ای مدیران و معلمان
سواد فناوری
لزوم و روش افزایش سواد فناوری مردم جامعه
مدارس هوشمند
نتیجه گیری
منابع

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 60

فرمت فایل: WORD