فناوری های نوین و نیازهای متاثر از آن در نظام آموزش و پرورش
مقدمه مقاله
در برهه ای از عصر و زمان زندگی می کنیم که نظاره گر پیشرفت علم، هنر و تکنولوژی به صورت ثانیه ای می باشیم. تفاوت دنیای امروز با دنیای دیروز، صنعت و تکنولوژی و فن آوری امروز با گذشته و انسان امروزی با انسان های زمان گذشته از زمین تا آسمان است.
با حضور رسانه های ارتباطی (صدا و سیما و …) دیگر، کودکان و فرزندان ما آن کودکان گذشته نیستند قطعا از یک آمادگی جسمی و روحی آ ماده تری وارد عرصه ی تعلیم و تعلم می شوند .
پس آیا می شود نگاه ما همان نگاه سی سال گذشته باشد ؟ چرا اینقدر دور می رو یم نمی شود نگاه ما همان نگاه چند سال گذشته با شد . متاسفانه همکار عزیزی با تن خسته و روحی آزرده شکایت دارد که دانش آموزان من به درسم توجهی نشان نمی دهند ، علاقه ای به فرا گیری در سم ندارند .
چرا و چر ا و چرا ..؟ یا می شود با همان ابزار ، شیوه و روش کلاس داری سنتی بیست سال گذشته امروز همان کار آمدی را داشته باشد ؟ مسلما چنین نیست و انتظاری بس عبث و بیهوده است .
جایگاه فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش
می شود فقط با شیوه معلم محوری سنتی صرف کلاسی را اداره کرد اما آ یا انتظارات ما پس از سپری شدن تدریس بر آورده می شود ؟ مشکل چیست ؟ ایراد کار کجاست ؟
پر واضح است که اگر فرا گیران همان فرا گیران گذشته نباشند ، شیوه تدریس هم نمی تواند همان شیوه تدریس گذشته باشد ، اگر بخواهد از کار آ مدی بالایی برخور دار باشد پس باید بیاییم.
با شیو های جدید فرایند تدریس و با ابزا ر جدید ( فن آ وری روز ) وارد کلاس شویم و باید بدانیم که داشتن آ گاهی و سواد فن آوری و ورود فن آوری جدید به کلاس درس نه تنها مشکلی و مانعی برای معلم ایجاد نمی کند بلکه در سهولت بخشیدن به فرایند آموزش و یاددهی و یادگیری بسیار موثر است.
تکنولوژی های نوین در آموزش و پرورش
فهرست مطالب
مقدمه
کلید واژه
بیان مسئله
تعاریف عملیاتی
اهمیت و نقش فناوری در آموزش
جایگاه فناوری در آموزش و پرورش
نقش حیاتی فناوری الکترونیکی در آموزش و پروش
نقش فناوری در جامعه
نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات بر یادگیری دانش آموزان
چگونه می توان از فناوری جدید بهره جست ؟
پرورش حرفه ای مدیران و معلمان
سواد فناوری
لزوم و روش افزایش سواد فناوری مردم جامعه
مدارس هوشمند
نتیجه گیری
منابع