مقاله ترجمه شده فنون مدیریت زمان

مقاله ترجمه شده فنون مدیریت زمان

دانلود مقاله انگلیسی با ترجمه فارسی با عنوان فنون مدیریت زمان
چکیده
این مقاله فنون مدیریت زمان را مورد بررسی ‏قرار می‌دهد. تعیین اهداف کاری و شخصی، تحلیل ‏عوامل اتلاف وقت، کاهش وقفه‌ها و ایجاد تمرکز، ‏کار با برگه‌ها و اسناد، بایگانی مدارک، محیط ‏کار مناسب، کنترل زمان تلفن و واگذاری یا ‏تفویض بخشی از مسئولیت‌ها و اختیارات رئوس ‏مطالب این مقاله را تشکیل می‌دهند.‏

کلیدواژه : مدیریت زمان

مقدمه
آیا تا به حال احساس نکرده‌اید مانند خرگوش ‏سفید در داستان آلیس در سرزمین عجایب هستید؟ ‏‏… همیشه در عجله‌اید اما هرگز به آنچه که ‏می‌خواهید نمی‌رسید. آیا شما هم ساعات طولانی ‏کار می‌کنید ولی همیشه این حس را دارید که ‏اهدافتان در حال گریز هستند؟

وقتی حمایت از کارکنان کاهش می‌یابد فشار کار ‏هجوم می‌آورد و آنها مجبور می‌شوند سخت‌تر، ‏طولانی‌تر و سریع‌تر کار کنند. مدیریت زمان و ‏رویه واگذاری بخشی از وظایف کاری به ‏همکاران، دیگر یک موضوع تجملی نیست. این ‏مهارت‌های اساسی ابقاء شده‌اند. افزایش ‏معلومات و تجربیات و استفاده از روش‌های ‏مدیریت زمان باعث افزایش کارآیی و پیشرفت ‏سریع و مستمر در محل کار می‌شود.‏

تعیین اهداف
قبل از این که بخواهید جزئیات مدیریت زمان را مشخص نمایید، می‌بایست به یک چشم‌انداز گسترده نگاه کنید. پایه و اساس کار داشتن یک شناخت صحیح از اهداف و اولویت‌هاست. سپس به جای آشفتگی و تغییر مسیرهایی که باعث می‌گردد از موضوع اصلی منحرف و در نتیجه ناامید شوید می‌توانید فعالیت‌های روزانه را برای پیشبرد اهداف تنظیم کنید. وقتی اهداف را مشخص می‌کنید ویژگی‌های زیر را در نظر داشته باشید:

اهداف باید مشخص، قابل اندازه گیری، دستیابی و زمان‌بندی باشند.
اهدافی را مد نظر قرار دهید که شما را در حد اعلای انگیزه‌دهی قرار می‌دهد و امکان بروز قابلیت‌هایتان را فراهم می‌سازد.
ضروری است که از ابتدا با حس دستیابی به موفقیت شروع به فعالیت کنید و این امر تنها با تعیین اهداف در حیطه منابع، بودجه، چارچوب زمانی و محدودیت‌های سازمانی امکان پذیر است. هنگامی که اهداف کاری را مشخص کردید آنها را در مقوله‌های ذیل سازماندهی کنید:

اهداف بلند مدت (شش ماه تا یک سال)
اهداف میان مدت (یک تا شش ماه)
اهداف کوتاه مدت (روزانه، هفتگی، ماهانه)

سه هدف اصلی را در هر مقوله به ترتیب اهمیت بنویسید. برگه اهداف را در دسترس بگذارید و در آغاز و پایان هر روز کاری به آن مراجعه کنید. آیا وظایفی که به آنها معطوف شده‌اید در راستای اهداف توضیح داده شده است؟ آیا کمک می‌کنند که به اولویت‌هایتان برسید و آنها را کامل کنید؟ همیشه کارهای اداری اضافی و غیرقابل پیش بینی که به طور خودکار سر می‌رسند وجود دارند. اما قسمت عمده روز کاری (در حدود ۸۰ درصد) باید به فعالیت‌هایی که مربوط به اهداف است، اختصاص پیدا کند.

اگر می‌بینید بخش عمده‌ای از وقتتان صرف کارهایی می‌شود که در رسیدن به اولویت‌ها کمک نمی‌کند یک ارزیابی مجدد و جدی ضروری است. به عقب برگردید و عواملی را که باعث اتلاف وقت می‌شود شناسایی کنید. راه‌هایی را جستجو نمایید که این مزاحمت‌ها را از بین می‌برد و تلاش نمایید تا کارها را به صورت مناسب بین نیروهای کاری تقسیم کنید.

تحلیل عوامل اتلاف وقت
اغلب اوقات اتلاف کننده‌های وقت، روز ما را به هم می‌ریزند و مانع از این می‌شوند که ما روی اهدافمان تمرکز کنیم. در حالی که با ناامیدی احساس می‌نمایید در زمان گیر افتاده‌اید با یک یا چند تغییر ساده می‌توانید عوامل اتلاف وقت را از بین ببرید. برای مدتی درنگ نموده و آنچه را که مهم‌ترین استفاده از وقت‌تان به حساب می‌آید، بررسی کنید. سپس عامل ویژه‌ای را که ممکن است در این استفاده ترجیحی از وقت دخالت کند، مشخص سازید.

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 11

فرمت فایل: WORD