فولادهای زنگ نزن دوپلکس

فولادهای زنگ نزن دوپلکس

فولادهای زنگ نزن دوپلکس

بخشی از مقاله
تاریخچه
فولادهای زنگ نزن دوپلکس، به معنی فولادهایی با ریزساختار مخلوط آستنیت و فریت (به مقدار تقریبا مساوی) ، تقریبا به مدت ۸۰ سال است که وجود دارند. انواع اولیه ی این فولادهای آلیاژی از آهن، کروم، نیکل و مولیبدن بودند.اولین گون چکش خوار این فولادها در سال ۱۹۳۰ در سوئد تولید شد.این گونه به منظور کاهش مشکلات خوردگی بین دانه ای در فولادهای زنگ نزن آستنیتی پر کربن توسعه پیدا کردند.

یکی از اولین گونه های فولادهای دوپلکس که به طور خاص برای بهبود مقاومت در برابر ایجاد ترک در اثر خوردگی تنشی در محیط های کلریدی (SCC) توسعه پیدا کرد،۳RE60 بود. نسل اولیه ی فولادهای دوپلکس کاربری بسیار خوبی داشتند، اما دارای محدودیت هایی در حالت جوش داده شده بودند.

این فولادها فاقد نیتروژن بوده و ناحیه ای از جوش ها که تحت تاثیر حرارت قرار می گرفتند (HAZ) به دلیل مقادیر بالاتر فریت چقرمگی پایین تری داشتند، در حالی که مقاومت خوردگی این مناطق نیز به طور قابل توجهی کمتر از فلز پایه بود. اما از پیشرفت های که با دی کربوره کردن آرگون اکسیژن ممکن شد افزایش عمدی نیتروژن به عنوان عنصر آلیاژی بود.

آلیاژ سازی نیتروژن فولادهای دوپلکس باعث بهبود چقرمگی و مقاومت خوردگی منظقه ی HAZ تا مقادیر مشابه با فولاد جوش داده نشده می شود.نیتروژن از طریق افزایش پایداری آستنیت، باعث کاهش سرعت تشکیل فازهای اینترمتالیک مخرب نیز می شود.

فهرست مطالب
تاریخچه
ترکیب شیمیایی فولادهای زنگ نزن دوپلکس
نقش عناصر آلیاژی در فولادهای زنگ نزن دوپلکس
راهنمای عمومی جوشکاری
انتخاب مواداولیه
تمیز کاری پیش از جوشکاری
طراحی اتصال
پیش گرم کردن
گرمای ورودی و دمای میان پاس
عملیات حرارتی پس از جوشکاری
تعادل فازی مطلوب
توصیف و کیفیت فرآیند جوش
روش های جوشکاری
خوردگی فولادهای دوپلکس

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 8

فرمت فایل: WORD