پرسشنامه محیط آموزشی راف و همکاران (DREEM) (1997)

پرسشنامه محیط آموزشی راف و همکاران (DREEM) (1997)

دانلود پرسشنامه استاندارد محیط آموزشی راف و همکاران (DREEM) (1997)

معرفی پرسشنامه

این پرسشنامه شامل ۵۰ سوال مربوط به سنجش ادراک و انتظار آن ها از محیط یادگیری و آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی می باشد و به ۵ بعد و حیطه ی ذیل تقسیم می شود:
ادراک دانشجویان از یادگیری ۱۲ سوال و حداکثر امتیاز ۴۸، ادراک دانشجویان از مدرسین ۱۱ سوال و حداکثر امتیاز ۴۴، ادراک دانشجویان از توانایی علمی خود ۸ سوال و حداکثر امتیاز ۳۲، ادراک دانشجویان از جو آموزشی ۱۲ سوال و حداکثر امتیاز ۴۸، ادراک دانشجویان از شرایط اجتماعی آموزش ۷ سوال و حداکثر امتیاز ۲۸٫ پرسشنامه DREEM به وسیله یک مدرس زبان انگلیسی به فارسی برگردانده شد و سپس توسط یک مترجم حرفه ای مجدداً به انگلیسی ترجمه شد. موارد اختلاف بین مترجم و دو نفر مدرس علوم پزشکی مورد بررسی قرار گرفت و در آن موارد اصلاحات و همسان سازی انجام شد.

روایی و پایایی پرسشنامه

به منظور تعیین روایی پرسشنامه، از روش روایی محتوا استفاده شد و پرسشنامه در اختیار چند تن از صاحب نظران و اساتید اهل فن در زمینه آموزش در دانشگاه علوم پزشکی زنجان قرار گرفت و با اعمال برخی اصلاحات مورد تأیید قرار گرفت. برای تعیین پایایی پرسشنامه، از روش آلفای کرونباخ استفاده شد. بدین منظور ابتدا پرسشنامه تهیه شده بین ۲۵ نفر از جامعه آماری توزیع شد و پس از جمع آوری و بررسی، ضرایب آلفای کرونباخ برای آن محاسبه شد، که ضرایب آلفای کرونباخ برای آن محاسبه شد، که ضرایب آلفای کلی برای پرسشنامه DREEM 88/0 و برای ابعاد محیط آموشی: یادگیری، مدرسین، توانایی علمی، جو آموزشی، شرایط اجتماعی به ترتیب ۷۵/۰، ۷۲/۰، ۷۱/۰، ۷۳/۰ و ۷۱/۰ بود. برای تجزیه و تحلیل داده های این پژوهش، از آمارهای توصیفی، استنباطی استفاده شد.

پایایی و روایی: دارد (فارسی)
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد
مولفه: دارد(سوالات مولفه ها مشخص است)
فرمت فایل: ورد آفیس WORD
تعداد صفحات: ۸
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 15,000 تومان

تعداد صفحات: 8

فرمت فایل: WORD