پاورپوینت اصول بازار شناسی، بازاریابی و مدیریت بازار

پاورپوینت اصول بازار شناسی، بازاریابی و مدیریت بازار

از منظر مدیریت بازرگانی بازار شناسی یعنی انجام تحقیقات بازاریابی برای شناخت نظام قواعد و مقررات صادرات شناخت اصول و ضوابط حرفه ای و بین المللی بازار است.

اصول بازار شناسی بازاریابی و مدیریت بازار

هدف کلي اين متن آشنايي با مفاهيم اساسي بازار، بازاریابی، اهداف و فلسفه هاي مديريت بازاريابي و همچنين شناخت وظايف مديران بازاريابي در موسسات مي باشد.

تعریف بازاریابی و مدیریت بازار

تعریف مدیریت بازاریابی و فروش

بازاريابي و مديريت بازار يکي از شاخه هاي مهم دانش مديريت است که وظيفه اصلي آن شناخت نيازها و خواسته هاي انساني و رفع آنها از طريق فرايند مبادله منابع مي‏باشد.

ضرورت بازاريابي:

  1. افزايش نيازها و بالاخص خواسته‏هاي روزافزون انسانها
  2. کمبود منابع

سیستم های چندگانه یک سیستم بازاریابی

سیستم های چندگانه یک سیستم بازاریابی عبارت اند از:

  1. سیستم اطلاعات بازاریابی
  2. سیستم برنامه ریزی بازاریابی
  3. سیستم سازمانی بازاریابی
  4. سیستم کنترل بازاریابی

بازاریابی و مدیریت بازار یکی از شاخه های مهم دانش مدیریت است که وظیفه اصلی آن شناخت نیازها و خواسته های انسانی و رفع آنها از طریق فرایند مبادله منابع می‏باشد.

نیاز کمبودی است که توسط فرد احساس می شود یا به عبارت دیگر نیاز عبارت است از حالت محرومیت احساس شده در فرد که این محرومیت آرامش و تعادل آدمی را بر هم زده و در او انگیزه ای برای ارضای آن پدید می آورد.بعضی از این نیازها ذاتی و بعضی از آنها هم اکتسابی می باشند که باید ارضاء شوند.

مقاله بازاریابی و مدیریت بازار پیشرفته

بازاریابی و مدیریت بازار پیشرفته

هنگامی که مردم برای ارضای نیازهای خود در مورد خرید و فروش کالا تصمیمی را اتخاذ می کنند عمل مبادله صورت می گیرد.

همه مسائل سازمان‌ها در سیستمی به هم تنیده و در فرایند کنش متقابل با یکدیگر نمومی یابند و هیچ مسأله‌ای در سازمان‌ ها جدای از سایر مسائل رخ نمی‌دهد.

  • شرکت ها بتوانند شرایط پیرامون خود را بشناسند
  • تحیلی مشخص از شرایط پیرامونی به عمل آورند
  • در صورت وجود مسئله‌ای در آن، راه‌های حل مناسب را پیدا کنند و به کار برند.

تعریف مشتری

تعریف مشتری

مشتری چیست و کیست و چرا وجودش تا این حد برای سازمانهای فروشنده بسیار مهم و حیاتی است؟
درفرهنگ بازار، مشترى فردى است که توانایى و استعداد خرید کالا و یا خدمتى را داشته باشد، که این توانایى و استعداد به صورت توأم در فرد بروز کرده و انتخاب و عمل خرید انجام مى پذیردهر سازمانی که وظیفه خطیر فروش کالا یا خدمات را بر عهده می گیرد وارد جاده ای می شود که در این جاده مسایل گوناگونی در مسیرش قرار می گیرند که ناچار است به هر طریق ممکن از پس آنها برآید تا به مقصود خود یعنی دستیابی به مشتریان نایل آید

امروزه شرکت‌ها دریافته‌اند که نگهداری یک مشتری قدیمی بسیار کم هزینه‌تر از پیدا کردن یک مشتری جدید است. بررسی‌های آماری و تجربیات زیادی در این زمینه وجود دارد که این نظر را تأیید می‌کند.براساس اصل پاریتو، چیزی در حدود 20% از مشتریان یک شرکت، تأمین کننده تقریباً 80% سود شرکت هستند.

براساس نتایج حاصل از بررسیها در بخش فروش شرکتها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای مختلف، مشخص شده است که برای فروش کالایی به یک مشتری جدید چیزی در حدود 4 تا 8 بار مراجعه حضوری به فرد مورد نیاز است این در حالی است که 2 یا 3 بار مراجعه حضوری به یک مشتری قدیمی برای فروختن جنسی جدید به او کافی است.

  • هدف از بازاریابی تلفنی گرفتن وقت از مخاطب برای ملاقات حضوری است، لذا از ارائه اطلاعات زیاد خودداری کنید
  • در هنگام صحبت با تلفن چای نخورید، سیگار نکشید، روزنامه نخوانید و…
  • برای وقت مشتری ارزش قائل شوید
  • روی بعضی از مواضع پافشاری نکنید
  • تصویر درستی از خود ارائه دهید
  • با سرعت مناسب صحبت کنید
  • سوالهای غیرمرتبط و یا حتی خصوصی مطرح نکنید
  • خانمها از اصطلاحات مردانه و آقایان از اصطلاحات زنانه نباید استفاده کنند
  • سعی کنید سوالها و اعتراضات مشتریان را پیش بینی کنید
  • مدیریت ارائه اطلاعات داشته باشید، لازم نیست به همه سوالها پاسخ دهید
  • صدایتان را ضبط کنید و به آن گوش دهید

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 35,000 تومان

تعداد صفحات: 160

فرمت فایل: پاورپوینت