پاورپوینت نقش مسئولیت پاسخگویی در چارچوب نظری حسابداری دولتی

پاورپوینت نقش مسئولیت پاسخگویی در چارچوب نظری حسابداری دولتی

نقش مسئولیت پاسخگویی در چارچوب نظری حسابداری دولتی

مقدمه پاورپوینت
پروفسور یوجی ایجیری در سخنرانی معروف خود در دانشگاه هاروارد اعلام کرد که چارچوب نظری حسابداری می تواند بر مبنای تصمیم گیری و یا بر مبنای پاسخگویی تدوین شود.
در چارچوب نظری مبتنی بر مسئولیت پاسخگویی، هدف حسابداری ایجاد یک سیستم مناسب جریان اطلاعات بین حسابده یا پاسخگو و پاسخ خواه یا صاحبان حق است. این چارچوب بر پایه ارتباطی دو طرفه بنا شده است.بر اساس این ارتباط پاسخ خواه حق دارد بداند، همانطور که پاسخگو حق دارد در افشای اطلاعات حریمی قانونی برای خود قائل شود. اغلب چارچوب های نظری حسابداری بر مبنای تصمیم گیری ، یک سویه به سود استفاده کنند گان تدوین یافته است، در حالی که چارچوب نظری مبتنی بر مسئولیت پاسخگویی دو طرفه بوده و منافع هر دو طرف را تضمین می نماید. واقعیت حسابداری نگهداری دفاتر برای استفاده شخصی نمی باشد، زیرا در این حالت نیازی به تدوین استاندارد های حسابداری و رعایت آن احساس نمی گردد.

مفهوم مسئولیت پاسخگویی در سيستم حسابداری دولتی

فرهنگ لغات :
الزام شخص به توضیح و تشریح ، همراه با ارائه دلایل منطقی در مورد اعمالی که انجام داده است .

ادبیات حسابداری دولتی

وظیفه‎ای است که دراجرای آن اشخاص ، دلایل و توضیحات قانع کننده‎ای برای ادای مسئولیت هایی که به عهده آنها محول گردیده است‎،‎فراهم نموده و‎گزارش های لازم را ارائه می نمایند .

وظایف مسئولیت پاسخگوئی

الزام به انجام دادن یک عمل یا وظیفه مشخص.
الزام به توضیح وتشریح چگونگی انجام مسئولیت ازطریق ارائه گزارشهای لازم مبتنی بردلایل منطقی وقابل اتکا.
در چارچوبی که مبتنی بر مسئولیت پاسخگویی است هدف حسابداری فراهم آوردن نظامی منصفانه از جریان اطلاعات میان پاسخگو و پاسخ خواه است.

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 19

فرمت فایل: پاورپوینت