اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکلات رفتاری و اخلاقی دانش آموزانم را برطرف کنم

اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکلات رفتاری و اخلاقی دانش آموزانم را برطرف کنم

بررسی مشکلات رفتاری و اخلاقی دانش آموزان

اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکلات و اختلالات رفتاری و اخلاقی دانش آموزانم را برطرف کنم

چکیده مقاله
شاید بتوان گفت که فحش و ناسزا گفتن در بین نوجوانان یکی از دغدغه‌هایی است. که خانواده‌ها از آن رنج می‌برند چرا که نگران آینده فرزندشان می‌باشند. دراین تحقیق سعی بر آن شده است که عوامل ایجاد این رفتار و راه حل‌های اساسی برای کاهش این رفتار نامتعارف بیان شود.

اختلالات رفتاری

من در این تحقیق ابتدا به بیان موضوع تحقیق پرداختم. و سپس باتوصیف وضعیت موجود به بیان مسئله وجمع آوری شواهدی مبنی بروجود مشکل یا همان مسئله پرداختم. بعد از آن به گرد اوری اطلاعات از طریق مشاهده و یاداشت برداری و همچنین از یافته‌های علمی دیگران استفاده شده است.

و با استفاده از شیوه شش پرسش یافته‌ها تجزیه و تحلیل شده است. راه حل‌های پیشنهادی با مشارکت همکاران بیان شده و پس از اعتبار سنجی توسط همکاران و شورای دبیران به مدت دو هفته روز اجرا گردید. و بعد از ان مدت دوبار ه مورد ارزیابی قرار گرفت. و در نهایت نتیجه گیری منطقی صورت گرفت که نتایج آن در این تحقیق بیان شده است.

مقاله مشکلات رفتاری دانش آموزان ابتدایی در مدرسه

نحوه رفع مشکلات رفتاری دانش آموزان

مقدمه
پرخاشگری واکنش کلی نسبت به ناکامی است هرچند افراد همیشه پاسخ‌های پرخاشگرانه آشکار از خود نشان نمی‌دهند. و آن ها را در وجود خود سرکوب می‌کنند. مثلاً دانش اموزی که به وسیله یکی از همکلاسان خود مورد اهانت قرار گرفته غالباً به طور فیزیکی به او حمله ور می‌شود. وفحش و ناسزا، زد و خوردها و دعوا های حیاط مدرسه، خود نشانه‌ هایی ازاین پرخاشگری‌هاست.

گروهی از روانشناسان معتقدند. که طبقات اجتماعی غیر مرفه جامعه، بیشتر از طبقات متوسط و مرفه جامعه احساسات پرخاشگرانه خود را ابراز وآشکار می‌سازند.

کارن هورنای روانشناس معروف معتقد است. که سرکوب همه احساسات پرخاشگرانه و خصمانه از نقطه نظر سلامت روان بسیار بد و گاه خطرناک است. زیرا سرکوب چنین احساساتی سر انجام به اضطراب و واکنش‌های عصبی می‌انجامد. بنابراین پیشنهاد می‌کند که انسان باید گهگاه احساسات خصمانه خویش را ابراز کند تااز شدت فشار درونی جلوگیری به عمل آید.

شناسایی و تشخیص اختلالات رفتاری

در پایه های مختلف تحصیلی، همیشه دانش آموزانی وجود دارند که دچار مشکل می باشند. بنابراین رفع مشکلات رفتاری دانش آموزان معلمان و والدین عزیز باید در اولویت قرار بگیرد.

مشکلات رفتاری دانش آموزان متوسطه در زمینه های مختلفی می باشد که راه های برطرف کردن آن نیز به تبع ، متفاوت می باشد. برخی از دانش آموزان ممکن است به دلیل مشکلاتی که دارند.

تشخیص اختلالات رفتاری کودکان

دچار اختلالات رفتاری شوند. شناسایی مشکلات رفتاری دانش آموزان در قدم اول از عمده ترین و مهم ترین دلایل می باشد. برای حل انواع مشکلات دانش آموزان در مدرسه باید از روش های درست و اصولی استفاده نمود.

نحوه رفع اختلالات رفتاری دانش آموزان

برای مدارس متوسطه اول و دوم ، مشاورینی وجود دارد که در صورت بروز مشکلات به آن ها کمک خواهند نمود. تا به بهترین نحو آن را رفع نمایند. اما در مدارس ابتدایی اغلب این مشاورین وجود ندارند و به همین دلیل در صورتی که دانش آموزان دچار مشکلی شوند.

این امکان وجود ندارد که بتوانند آن را با مشاور مدرسه در میان بگذارند. و همین مسئله باعث می شود که این مشکل ادامه داشته باشد و به دوره های بالاتر راه یابد. بنابراین در قدم اول بهتر است این مشکلات را برطرف نمایید.

رفع اختلالات رفتاری

برای دانش آموزانی که در مدارس ابتدایی می باشند، با توجه به اینکه فاقد مشاور می باشند. این مدارس در اغلب کشور، به همین دلیل رفع مشکلات رفتاری دانش آموزان در این مقطع. توسط مشاورین برای بسیاری از مدارس امکان پذیر نخواهد بود.

برخی مشکلات دانش آموزان در این مقطع به مشکلات یادگیری مربوط می شود. که از آن به اختلال یادگیری یاد می شود. همچنین وابستگی به والدین برای برخی از کودکان در این مقطع از جمله مشکلات دیگر دانش آموزان می باشند.

به دلیل اختلافات خانوادگی برخی از کودکان ممکن است دچار مشکلاتی همچون افسردگی، اضطراب و … می شوند. ما در این موارد، تلاش می نماییم که با خانواده ها صحبت و مشاوره کنیم. تا بتوانیم به آن ها کمک نماییم تا بهترین مشاوره را داشته باشند.

با توجه به اینکه تخصص های لازم برای هر یک از مشکلات متفاوت می باشد. لذا توصیه می نماییم برای اطلاع از راهکار موثر در حل و شناسایی اختلالات رفتاری دانش آموزان ابتدایی و متوسطه. و همچنین حل مشکلات مربوط به فرزندان خود. با مشاوران ما تماس حاصل نمایید.

راهکارهایی برای رفع مشکلات رفتاری دانش آموزان

شاید یکی از شاخص‌ترین تفاوت‌های تعلیم و تربیت در گذشته و حال، لزوم توجه آموزگاران به مشکلات متعدد تعلیم و تربیتی دانش‌ آموزان باشد. که این امر ناشی از درگیری دانش‌آموزان امروزی با نابسامانی متعدد، اعم از آموزشی و پرورشی است.

در نگاهی کلی می‌توان مشکلات آموزشی – پرورشی کودکان و نوجوانان را از مواردی چون ناتوانی در فراگیری آموزش‌ها تا انواع نابسامانی‌های روحی- روانی دانست. که به این ترتیب جای بحثی نمی‌ماند که آموزگاران موظف‌اند بخشی از نیازهای این دانش‌آموزان را پاسخ گویند.

از نگاهی دیگر اگر آموزگاران نخواهند تا نتوانند نابسامانی ذهنی – جسمی دانش‌آموزان‌ شان را برطرف کنند. بی‌تردید دانش‌آموزان به دلیل درگیری‌های ذهنی‌شان آنچه را که آموزش داده می‌شود، فرا نمی‌گیرند.

در این بررسی سعی شده تا ده راهکار ساده اما مهم برای برقراری ارتباط آموزگار با دانش‌آموزان با هدف رفع مشکلات مختلف آنها ارائه شود.

الگوهای رفتاری و شیوه‌های تصحیح رفتارها

آگاهی و تسلط آموزگار به رفتارهای دانش‌آموزان و رده‌های سنی مختلف به ویژه رده سنی که عهده‌دار تعلیم و تربیت آن است. نه تنها باعث می‌شود تا آموزگار عملکرد و رفتاری منطقی در مقابل دانش‌آموزان داشته باشد. بلکه باعث می‌شود تا به سرعت کج رفتارها را شناسایی کرده و الگوی صحیحی را برای تصحیح رفتارها برگزیند.

الگوهای رفتاری

روانشناسان تسلط آموزگار بر روانشناسی و رفتارشناسی کودکان، نوجوانان و جوانان را ضروری دانسته و معتقدند. هر قدر آموزگار به روانشناسی کودکان، نوجوانان آگاه‌تر باشد. به همان میزان در امر تعلیم و تربیت موفق‌تر خواهد بود. رعایت این نکته برای والدین و اولیای مدرسه نیز بسیار ضروری است.

با نگاهی اجمالی به بحث می‌توان به راحتی به نقش تأثیرگذار آموزگار و اولیای مدرسه در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌ آموزان پی برد. تأثیری که شاید بتوان اثر آن را مؤثرتر از عملکرد و رفتار والدین دانست.

فهرست مطالب
مشکلات رفتاری و اخلاقی دانش آموزان
چکیده ۲
مقدمه ۳
بیان مسئله ۴
شواهد ۱ ۵
گردآوری اطلاعات ۶
انتخاب راه حل ۶
اعتبار بخشی راه حل ۸
اجرای راه حل ها ۸
شواهد ۲ ۹
نتیجه گیری ۱۰
پیشنهادات ۱۱
منابع ۱۱

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 11

فرمت فایل: WORD