پاورپوینت مدیریت دانش

پاورپوینت مدیریت دانش

مدیریت دانش
بخشی از مقاله فایل پاورپوینت
معرفی مدیریت دانش
اگر میدانستیم که چه چیزهایی را نمی دانیم ، موفقیتی صد چندان داشتیم .
دانش می داندکه چه چیزهایی را نمی داند .
کسی خردمند و بابصیرت است که مطالب مفیدی را بداند نه مطالب زیادی را .
فناوری با تغییری که در منطق رقابت بوجود می آورد یگر نمی تواند بعنوان منبعی پایدار برای رسیدن به میت رقابتی مطرح باشد .
دانش برخلاف اطلاعات به باورها و اعتقادات و عهدات مربوط است .
عوامل نامعلومی که باعث رشد و افزایش ارزش کالا و خدمات می شوند متنی بردانش اند .
دانش برخلاف داده ها و اطلاعات شامل قضاوت نیز می شود .
دانش دارای قابلیت حرکت در مسیر عکس خود است و به داده تبدیل می شود .( دانش زدایی بدلیل حجیم شدن دانش )
دلیل ارزشمند بودن دانش ، عملی تر بودنش در مقایسه با داده و عملیات است .
دانش از اطلاعات و اطلاعات از داده ریشه می گیرد .
تبدیل اطلاعات به دانش بعهده خود بشر است .
دانش برخلاف محصولات جدید و کارایی ، می تواند موجب مزیت پایدار باشد .
فقط منابع دانش ، تفکرات دارای استعداد نامحدودی برای رشد هستند .
بر خلاف سرمایه های مادی ، ارزش سرمایه ای دانش با استفاده ای که از آن می شود افزایش می یابد .
دسترسی به دانش ارزشمند بوده و ارزش آن با افزایش دسترسی بالا می رود .
عدم انتشار دانش موجب دوباره کاریها و استفاده از راه حلهای تکراری برای مشکلات تکراری است.
فناوری اطلاعات تنها وسیله ای برای تبادل دانش است و سازنده دانش نیست .
بزودی دیگر شرکتها نمی توانند انتظار داشته باشند که تولیدات و خدمات که قبلا باعث موفقیت آنها شده بود در آینده نیز زمینه ساز ادامه حیات آنها گردد .
باید از هوش انسانها استفاده کرد .
شرکتها بطور روزافزون برپایه دانسته های خود از یکدیگر فاصله می گیرند .
سازمان براثر تعامل با محیط خود اطلاعاتی را جذب و آن را به دانش تبدیل می کند .
پذیرش مبادلات دانش منجر به ظهور راهبردهایی شده که قدرت این بازار را افزایش می دهد .
تحریفات مانع از جریان دانش می شوند .
بزودی دیگر شرکتها نمی توانند انتظار داشته باشند که تولیدات و خدمات که قبلا باعث موفقیت آنها شده بود در آینده نیز زمینه ساز ادامه حیات آنها گردد .
باید از هوش انسانها استفاده کرد .
شرکتها بطور روزافزون برپایه دانسته های خود از یکدیگر فاصله می گیرند .
سازمان براثر تعامل با محیط خود اطلاعاتی را جذب و آن را به دانش تبدیل می کند .
پذیرش مبادلات دانش منجر به ظهور راهبردهایی شده که قدرت این بازار را افزایش می دهد .
تحریفات مانع از جریان دانش می شوند .
جستجوگری دانش بخش مهم فعالیت مدیران را تشکیل میدهد و حدود ۲۰ درصد کار مدیران صرف جستجو برای کسب دانش و پاسخ به درخواست آن می شود .
مدیران ۳/۲ دانش خود را از طریق تلفن و گفتگوی رودررو بدست آورده و تنها ۳/۱ را با مراجعه به اسناد و مدارک بدست می آورند .
مهمترین عامل ناکارآیی مدیریت دانش ، روشن نبودن شیوه پرداخت به افرادی بوده که عرضه کننده دانش خود هستند .
خط تولید انسانی در مقایسه با خط تولید روباتها بازدهی بیشتر داشته است .
مدیریت دانش ، پیش از پرداختن به “صلاحیت های محوری“ ، “سازمان یادگیر“ ، “سامانه های هوشمند” ، و “تمرکز راهبردی “ مطرح می باشد .
برای کسب موفقیت در اقتصاد دنیای کنونی و آتی ، به چیز ی بیش از دستیابی اتفاقی و ناآگاهانه به دانشی یکپارچه نیاز دارند .
قدرت کنونی دانش برای سازماندهی ، گزینش ، مطالعه و داوریها ، عمدتا از باورها و اعتقادات سرچشمه می گیرند نه از اطلاعات و منطق .
هنوز با مدیریت ارزش افزوده اطلاعات و دانش شرکتهای خود آشنا نیستیم .
مدیران به بصیرت بیش از اطلاعات نیاز دارند .

دلایل طرح مدیریت دانش :
– رقابت جهانی
– نهضت کیفیت خواهی – ناکارآیی مفاهیم مدیریتی عرضه شده برای جلب مشتری
– نهضت کوچک سازی سازمانها
– ناتوانی اطلاعات در ایجاد رفتار،عقاید ، هم افزایی های خلاق و فرآیندهای نوین
– نیاز به مدیریت ارزش افزوده اطلاعات و دانش در شرکتها
– تاثیر دانش آفرینی در توان پایایی سازمانها
– تاثیر مستقیم در تصمیم گیریهای سازمانی

فهرست مطالب
معرفی
دلایل طرح مدیریت دانش
مفهوم داده ، اطلاعات ، و دانش
ارتباط داده ، اطلاعات و دانش
نحوه گسترش دانش
خواص دانش
عوامل محدود کننده و تاثیر گزار در دانش سازمانی
عوامل نابسامانی بازار دانش
راههای مقابله با عوامل نابسامانی و محدودکننده برنامه دانش در سازمان
کسب دانش
منابع متعهد
همجوشی
هدف
انواع دانش
نقشه دانش
عوامل اصلی مقاله دانش
ساختار دانش
ساختمند سازی دانش
عوامل انتقال دانش
موانع و عوامل محدود کننده
راهبردهای انتقال دانش
سرعت یا قوام
نقش مدیریت دانش
شرایط مدیران دانش
فعالیت های مدیر دانش
سطوح مسیولیتهای مدیریت دانش
کاربردهای فناوری اطلاعاتی
هدف استفاده ازفناوری دانش در مدیریت دانش
خواص فناوری دانش
فناوری های دانش – هوش مصنوعی
فناوری های دانش
اهداف طرحها برای مدیریت دانش
انواع مخازن دانش
جهت پیاده سازی برنامه دانش
عوامل موثر در توفیق طرح دانش
راهنمای پیاده سازی برنامه دانش
محورهای برنامه دانش
منابع….

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 55

فرمت فایل: پاورپوینت