تجربیات دبیر دینی و عربی

تجربیات دبیر دینی و عربی

تجربیات یک معلم دینی و عربی

مقدمه
در طول تاریخ، انسان همواره کوشیده است تجارب و یافته های خود را به نسل آینده منتقل کند. آموزش و یادگیری یک وظیفه راهبردی است و این سوال همیشه مطرح بوده که

«می خواهیم چه چیزی را یاد بدهیم و چگونه می خواهیم آن را یاد بدهیم»
برای یک آموزش موثر و اثر بخش، استفاده از فنون و راهبردهای مطلوب بسیار مهم است. آموزش یک فرایند منظم است که به موجب آن، اطلاعات، مهارتها و نگرش های دانش آموزان را تقویت می کند.

هنر تدریس، یکی از مهارتهای مهم فنی و حرفه ای معلمان است که لازمه آن شناخت فراگیرندگان و شناخت روش های یاد دهی- یادگیری کارآمد است.

تجربه های آموزشی و آموخته هایی که در کلاسهای مختلف روش تدریس گذراندم این باور را در من تقویت کرده است که آموزش و یادگیری نوعی مشارکت فعال بین معلم و دانش آموزان است و تجربه آموزشی که ذکر می شود حاصل این باور می باشد.

چند سالی بود که مشغول تدریس درس دینی و عربی در پایه های مختلف بودم و همیشه با این مشکل که کتاب دینی و زنگ این درس برای بچه ها کسل کننده می باشد، مواجه می شدم .چون دروس این کتاب سالها بدون تغییر باقی مانده بود و حتی جلد این کتاب نیز تقریبا روح دانش آموزان را می آزرد که البته این مشکل تمام دبیران این رشته می باشد که در اینجا مجال صحبت در این مورد نیست.

کلمات کلیدی : تجربیات – روش تدریس – ارائه راهکار

حیطه وظایف دبیر دینی و عربی

فهرست مطالب
مقدمه 6
کلمات کلیدی : 7
حیطه وظایف دبیر دینی و عربی : 7
تجربه 1استفاده از تصویر و فیلم های متحرک برای آموزش 9
تجربه 2 : 10
تمرکز روی نقاط قوت دانش اموزان 10
تجربه 3 : 10
ارزش قائل شدن برای دانش آموزان و یاد دادن ان به دانش آموزان : 10
تجربه4 : 10
توصیه برای تدوین کتاب های دینی راهنمایی 10
تبیین گزارشی تجربیات تدریس بنده در درس دینی عربی و راهنمایی : 11
بیان گزارشی کوتاه ومختصر ازدروس دینی ، عربی وقرآن راهنمایی 11
جذابیت کلاس درس و جلوگیری از خستگی معلم و دانش آموزان در کلاس درس دینی و عربی 16
چند توصيه براي مطالعه درس عربي 25
نكاتي چند در مورد روش های صحيح مطالعه درس عربی 29
بارها از زبان بچه‌هاي كنكوري شنيده ايم كه مي گويند: 29
شيوه صحيح مطالعه ،چهار مزيت عمده زير را به دنبال دارد: 30
روش ‌هاي مطالعه عربی: 30
شرايط مطالعه 33
((به كارگيري شرايط مطالعه يعني بهره وري بيشتر از مطالعه )) 33
دو توصيه مهم كه در مطالعه بايد از آن مطلع بود: 34
چالش ها و موانع آموزش زبان عربي در مدارس ايران 35
عنصر معلم و روش هاي تدريس و روش هاي ارزشيابي 35
راهكارهاي ايجاد علاقه و انگيزه در دانش‌ آموزان نسبت به درس عربي 38
راه کارها و پیشنهاد ها: 41
آموزش معارف دینی و قرآنی و تربیتی در قصص قرآنی: 41
نتيجه‌‌ گيري 44
منابع 46

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 50

فرمت فایل: WORD