مقاله اختلالات روانی

مقاله اختلالات روانی

اختلالات و مشکلات روانی

چکیده مقاله اختلالات روانی
اختلالات روانی یکی از شایع ترین بیماری های جامعه ی کنونی است که به موجب آن رفتار انسان با برخورد با محیط اطراف و حتی خود دچار مشکل می شود. بسیاری از افراد از بیماری خود آگاهی ندارند و برخی نیز با نداشتن اطلاعات در مورد عواملی که باعث بروز یا تشدیدی بیماری می شود. خود یا دیگران را در معرض بیماری قرار می دهند.

انسان موجودی اجتماعی است که برای تامین نیاز های گوناگون خود، با محیط پیرامون خود ارتباط برقرار می کند. این ارتباط، که حاصل سازگاری اجتماعی و سازگاری درونی شخص است، سازگاری روانی نامیده می شود. گاه، موانع و مشکلاتی در زندگی آدمی پدید می آید. که سازگاری و در نتیجه تعادل روانی فرد را بر هم زده و شخص دچار تنش و ناراحتی می شود که ممکن است باعث بروز اختلالات روانی گردد.

مقدمه
هدف این پروژه بررسی انواعی از بیماری های روانی ، دلایل بروز آن ها و تاثیر نتایج آن بر فرد و جامعه می باشد.
اختلالات روانی یکی از شایع ترین بیماری های جامعه ی کنونی است که به موجب آن رفتار انسان با برخورد با محیط اطراف و حتی خود دچار مشکل میشود . بسیاری از افراد از بیماری خود آگاهی ندارند و برخی نیز با نداشتن اطلاعات در مورد عواملی که باعث بروز یا تشدیدی بیماری می شود. خود یا دیگران را در معرض بیماری قرار می دهند.

عده ای دیگر که از بیماری خود و یا دیگری مطلع هستند بخاطر نداشتن اطلاعات دقیق و کافی نمی توانند علت بروز بیماری را درک و از پیشرفت آن جلوگیری کنند.

اختلالات روانی چیست

مفهوم اختلال روانی مثل بسیاری از مفاهیم در طب و علوم دیگر فاقد تعریف عملی ثابتی که پوشاننده همه موفقیت ها باشد بوده است. قابل قبولترین تعریف اختلالهای روانی را به صورت زیر توصیف می کند. هر یک از اختلالات روانی به صورت یک سندرم یا الگوی رفتاری یا روانشناختی مهم بالینی تصور شده است. که در یک فرد روی می‌دهد و با ناراحتی (یک علامت دردناک) یا ناتوانی (تخریب در یک یا چند زمینه مهم عملکرد). یا با افزایش قابل ملاحظه خطر مرگ ، درد ، ناراحتی و ناتوانی یا فقدان مهم آزادی همراه است.

به علاوه این سندرم یا الگو نباید صرفا یک پاسخ قابل انتظار و تایید شده فرهنگی در مقابل رویدادی خاص مثلا مرگ یک شخص مورد علاقه باشد. علت اصلی هر چه باشد فعلا باید آن را تظاهر یک اختلال کارکردی زیست شناختی رفتاری یا روانشناسی در فرد تلقی نمود.

تاریخچه و انواع اختلالات روانی

فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
اختلالات روانی
نگاه اجمالی
تاریخچه اختلالات روانی
وضعیت جهانی بیماری های روانی
انواع اختلالات روانی
سبب شناسی اختلالات روانی
دیدگاه زیست شناختی
دیدگاه روانکاوی
دیدگاه یادگیری
دیدگاه شناختی
چرا بعضی افراد دچار این اختلالات می‌شوند؟
فردی که علایم اختلال روانی را در خود می‌بیند، چه باید بکند؟
چه روش‌هایی برای درمان اختلالات روانی وجود دارد؟
چه کسی روان‌درمانی انجام می‌دهد؟
آیا تمام روش‌های روان‌ درمانی شبیه هم هستند؟
جمع‌بندی
منابع

مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته روانشناسی و علوم تربیتی
در قالب فایل word ، دارای فهرست و قابل ویرایش

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 20

فرمت فایل: WORD