مقاله درباره جرثقیل و انواع آن

مقاله درباره جرثقیل و انواع آن

جرثقیل یکی از مهم‌ترین وسایل سنگین در صنعت ساخت و ساز است که برای جابجایی و حمل بار سنگین استفاده می‌شود. جرثقیل‌ها در انواع مختلفی و با انواع ظرفیت‌ ها و ارتفاع‌ ها ساخته می‌شوند. در این مقاله به معرفی انواع جرثقیل و کاربردهای آن‌ ها می‌پردازیم.

آشنایی با انواع مختلف جرثقیل ها

جرثقیل کابلی
جرثقیل کابلی یکی از معروف‌ ترین انواع جرثقیل است که از یک سیم کشی برای حمل بار استفاده می‌کند. این نوع جرثقیل به دو دسته تک سرعته و چند سرعته تقسیم می‌شود. جرثقیل کابلی در بسیاری از صنایع از جمله ساخت و ساز، معدن و حمل و نقل استفاده می‌شود.

جرثقیل تلسکوپی

جرثقیل تلسکوپی یا جرثقیل نواری یک نوع جرثقیل است که برای جابجایی بارهای سنگین از طریق یک نوار حمل‌ کننده استفاده می‌کند. این نوع جرثقیل دارای قابلیت چرخش 360 درجه است و می‌تواند بارهایی با ارتفاع بالا را به سادگی جابجا کند. از جرثقیل تلسکوپی در بسیاری از صنایع از جمله ساخت و ساز، پالایشگاه‌ها و بنادر استفاده می‌شود.

جرثقیل هیدرولیکی

جرثقیل هیدرولیکی یک نوع جرثقیل است که برای جابجایی بارهای سنگین و دارای ظرفیت بالایی است. این نوع جرثقیل با استفاده از یک سیستم هیدرولیکی که در آن از روغن برای حرکت پیستون استفاده می‌شود، عمل می‌کند. جرثقیل هیدرولیکی دارای قابلیت چرخش 360 درجه است و به دلیل ظرفیت بالایش در بسیاری از صنایع از جمله ساخت و ساز، کشاورزی و حمل و نقل استفاده می‌شود.

جرثقیل بالابر

جرثقیل بالابر یک نوع جرثقیل است که برای جابجایی بارهای سنگین در ارتفاعات بالا استفاده می‌شود. این نوع جرثقیل به دو صورت بالابر کوتاه و بالابر بلند ساخته می‌شود و قادر است تا بارهایی با وزن و ارتفاع بالا را به سادگی جابجا کند. جرثقیل بالابر در بسیاری از صنایع از جمله ساخت و ساز، معدن و انرژی استفاده می‌شود.

جرثقیل پلی

جرثقیل پلی یک نوع جرثقیل است که برای جابجایی بارهای سنگین در محیط‌های بسته و تنگ استفاده می‌شود. این نوع جرثقیل دارای ظرفیت کمتری از دیگر انواع جرثقیل است و قابلیت چرخش 360 درجه ندارد. جرثقیل پلی در بسیاری از صنایع از جمله تولید، حمل و نقل و بسته‌بندی استفاده می‌شود.

فهرست مطالب:
مقدمه
جرثقیل ها
انواع مختلف جرثقیل ها
۱-۱: جرثقیلهای سقفی زنجیری(جرثقیلهای آویز)
۲-۱: جرثقیلهای سقفی در دو نوع تک پل و دو پل
۳-۱: جرثقیلهای دروازه ای تک پل و دو پل
۴-۱: جرثقیلهای نیم دروازه ای (طره ای) تک پل و دو پل
۱-۲ جرثقیلهای کامیونی نصب بر روی کامیون
۲-۲: جرثقیلهای خودرونده(خودرو)
۳-۲: جرثقیل های چرخ زنجیری
۴-۲: تاور کران ها (جرثقیلهای برجی)
نصب و راه اندازی تاور کران
۱-۳: جرثقیل خای دریایی یا اسکله ای (ثابت) wharf crane
جـرثقیلها CRANES
جرثقیلها
جرثقیلهای برجی TOWER CRANES
جرثقیلهای برجی ثابت مستقل
جرثقیل برجی تلسکوپی
جرثقیلهای برجی مهار شده ثابت
جرثقیلهای بالارونده
جرثقیل دروازه ای
جرثقیل سقفی
کابلهای سیمی ( طنابها )
برپایی جرثقیلها
جرثقیل دریایی
هند بوک طراحی
لیست قیمت
منابع

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 62

فرمت فایل: WORD