ترجمه مقاله اقتباس دولت الکترونیک در ۳ کشور آمریکای لاتین

ترجمه مقاله اقتباس دولت الکترونیک در ۳ کشور آمریکای لاتین

دانلود مقاله انگلیسی در مورد دولت الکترونیک همراه با ترجمه فارسی با عنوان اقتباس دولت الکترونیک در ۳ کشور آمریکای لاتین

خلاصه ای از ترجمه مقاله
این مقاله اقتباس دولت الکترونیک در سه کشور آمریکای لاتین: آرژانتین، برزیل و مکزیک را مورد بحث قرار می دهد. تحقیق ابتدا یک چارچوب مفهومی برای بررسی ایجاد و خدمات دولت الکترونیک را ارایه می‌کند که برای ارزیابی اقتباس آن در این سه اقتصاد مهم آمریکای لاتین اعمال شده است. یافته های تحقیق می تواند هر کشور به عنوان مدلی برای توسعه موفق و همچنین اجرای دولت الکترونیک در یک کشور در حال توسعه غیر صنعتی را معرفی کند. تجزیه و تحلیل هم چنین در جستجوی یافتن یک خلا در مطالعه دولت الکترونیک در کشورهای کمتر توسعه یافته می باشد که بخش آن ها تلاش می کنند در این جنبه حیاتی از توسعه دولت دیجیتال به همتایان توسعه یافته خود برسند.

کلمات کلیدی: دولت الکترونیک؛ آمریکای لاتین؛ سیاست ارتباطات راه دور.

در اغاز قرن ۲۱، برنامه های کاربردی دولت الکترونیک آماده انتقال ارتباطات دولتی هستند اگر چه پتانسیل عملیاتی آن ها عمدتاً ناکافی است. دانشگاهیان پیشنهاد می کنند که مدالیته میانجی آنلاین به عنوان پیوندی از تکنولوژی های ارتباطی چند گانه می تواند کارکردهای ارتباطات دولتی را به طور سریع تر، ارزان تر وکارامدتر نسبت به ابزارهای آفلاین تسهیل کند. با این وجود گذر از فرمولیزه کردن سیاست برای اجرا هنوز هم در بسیاری از کشورهای در حال توسعه وجود دارد که تاکید دارد که دولت الکترونیک یک سیستم فنی اجتماعی بسیار پیچیده است که وابستگی زیادی به بلوغ تشکیلاتی کلی، چارچوب های قانونی وملاحظات اجتماعی فرهنگی دارد.

بحث برانگیز تر این موضوعات اگر چه آشناترین آن نیز می باشد دسترسی عموم به فرایند سیاسی است. با این وجود در حالی که برنامه های کاربردی دولت الکترونیک حوزه هایی همچون نگهداری ثبت ها، خصوصا در غرب را دچار تحول کرده اند اما بسیاری از کشورها برای نگهداری بخش اعظم مکاتبات دولتی روزانه خود هنوز هم به کانال های آفلاین وابسته هستند.

بنابراین دولت الکترونیک به جای آن‌که یک خروجی اصلی برای ارتباطات دولتی محسوب شود در حد یک گزینه باقی می ماند. با مروری بر ویژگی “تاخیر در انتشار” دیگر تعاملات آنلاین اقتباس دولت الکترونیک تابعی از محدودیت ها در کارآمدی کانال ارتباطی و هم چنین موضوعات مرتبط با اطمینان، محرمانه بودن و امنیت می باشد.

این موضوعات که در کانون تلاش های مدرنیزه کردن در جهان در حال توسعه قرار دارند، شاید بهتر از همه به وسیله راهنمای طرح اقدام پژوهشی WSIS تبلور یافته است که می گوید: تمام کشورها و مناطق باید ابزارهایی ایجاد کنند تا بتوانند اطلاعات آماری در مورد جامعه اطلاعاتی را به همراه شاخص های پایه و تحلیل ابعاد کلیدی آن ارایه کنند. باید به ایجاد سیستم های شاخص منسجم و قابل مقایسه به صورت بین المللی که سطوح متفاوت توسعه را لحاظ می کند اولویت داده شود.

این مقاله اقتباس دولت الکترونیک در سه کشور بزرگ آمریکای لاتین ـ آرژانتین، مکزیک که در آن این موضوع یک موضوع عمده محسوب می شود را مورد بحث قرار می دهد. تحلیل با بررسی یک چارچوب مفهومی برای بررسی ایجاد وخدمات دولت الکترونیک که در این سه کشور اعمال خواهد شد آغاز می شود. یافته های تحقیق می تواند برای نشان دادن هر کشور به عنوان مدلی برای توسعه موفق و اجرای دولت الکترونیک در کشورهای در حال توسعه آمریکای لاتین مورد استفاده قرار گیرد. مقاله هم چنین در جستجوی پر کردن یک خلا در مطالعه دولت الکترونیک در کشورهای کمتر توسعه یافته ای است که اکنون در تلاش می باشند تا در این جنبه حیاتی توسعه دولت دیجیتال به همتایان توسعه یافته خود برسد.

۱- چارچوب مفهومی: دولت الکترونیک چیست؟
دولت الکترونیک به فرایند اتصال دیجیتال شهروندان به دولت برای این که بتوانند به اطلاعات و خدمات ارایه شده به وسیله آژانس های دولتی دسترسی داشته باشند اشاره دارد. دولت ها به طور سنتی برای انجام کارکردهای ارتباط راه دور مشابه به شبکه های تلفن وابسته بوده اند، اما خدمات اطلاعات به طور فزاینده ای به سمت مدالیته های مبتنی بر شبکه حرکت کرده اند. در حال حاضر طبق اعلام یک گزارش مربوط به دولت الکترونیک از طرف سازمان ملل آرژانتین، برزیل و مکزیک از نظر دسترسی به شبکه در بین کشورهای پیشرفته جهان قرار دارند.
چهار رابطه در فرایندهای تعاملی دولت الکترونیک وجود دارد: دولت به دولت، دولت به شرکت، دولت به کارکنان، دولت به شهروندان. برای اهداف این مقاله، تنها روابط دولت با شهروند تا زمانی که برای پر کردن خلا بین شهروندان و دولت به وسیله کاهش بی تفاوتی عموم و عدم اطمینان به دولت طراحی شده باشد مورد بحث قرار می‌گیرد. دولت الکترونیک هم چنین با دموکراتیزه شدن فرایندهای سیاسی به خاطر افزایش تعاملات شهروندان و دسترسی به اطلاعات ارتباط دارد.

Abstract
This paper discusses the adoption of e-government in three Latin American countries: Argentina, Brazil and Mexico. The study first presents a conceptual framework to examine the development and services of e-government, which is applied to assess its adoption in these leading Latin American economies. Study findings can shed some light on each nation as a model for successful development as well as the implementation of e-government in a non-industrialized, developing nation. The analysis also seeks to fill a void in the study of e-government in less developed nations, most of which are trying to catch up with their developed counterparts in this crucial aspect of digital governmental development.
Keywords : e-Government;Latin America;Telecommunication policy

عنوان انگلیسی مقاله: Adoption of e-government in three Latin American countries: Argentina, Brazil and Mexico
عنوان فارسی مقاله: اقتباس دولت الکترونیک در سه کشور آمریکای لاتین: آرژانتین، برزیل و مکزیک.
دسته: فناوری اطلاعات و کامپیوتر
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: ١٧

این مقاله به صورت ورد (docx) می باشد و تعداد صفحات آن ۱۷ صفحه آماده پرینت می باشد
چیزی که این مقاله را متمایز کرده است آماده پرینت بودن مقاله می باشد تا خریدار از خرید خود راضی باشد

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 17

فرمت فایل: WORD