پاورپوینت مقایسه ارقام خیار

پاورپوینت مقایسه ارقام خیار

مقایسه ارقام خیار

مقدمه پاورپوینت
امروزه با افزایش جمعیت در جهان نیاز مردم به میوه ها و سبز یها روز به روز افزایش می یابد و به منظور افزایش راندمان تولید و جلوگیری از ضایعات سبزی و صیفی و کنترل آفات و بیماریها می توانیم با ارقام جدید و مناسب گلخانه ای در جهت سیاست اصلاح الگوی مصرف قدم مثبتی برداشته و همچنین با توجه به محدودیت منابع آبی و خاکی باعث شده که کارشناسان را ه حل های بنام کشت گلخانهای را به بشریت عرضه نمایند .

گیاه شناسی خیار

مبدا خیار را نواحی جنوب آسیا ذکر کرده اند . که در این نواحی همچنان فرم های اولیه خیار بصورت وحشی می رویند که دارای میوه های کوچک و تلخ می باشند .
خیار با اسم علمی cucumis sativus گیاهی یکساله از خانواده cucurbitaceaeخزنده برگها گوچک و به رنگ سبز روشن می باشد که دارای ساقه ای رونده و کرکدار می باشد گلهای نر و ماده خیار روی یک بوته می باشد . به عبارت دیگر گیاهی یک پایه است . در خیار گلخانه ای فقط گلهای ماده وجود دارد یعنی میوه پارتنوکارپ دارد و احتیاجی به گرده افشانی ندارد . اما در خیار معمولی نیاز به گرده افشانی می باشد که زنبور عسل نقش خیلی مهمی در تلقیح آن خواهد داشت

کشت خیار

خیار را مستقیما در زمین اصلی می کارند . وزمان کاشت موقعی است که خطر سرمازدگی رفع شده باشد .

کود دهی خیار

در تغذیه خیار باید توجه داشت که خیار نسبت به نمک بسیار حساس می باشد . و غلظت زیاد املاح رشد آنرا دچار وقفه می کند . همچنین خیار به کلر خیلی حساس است و نباید در کاشت خیار از کود و یا سموم کلر دار استفاده کرد .

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 30

فرمت فایل: پاورپوینت