مقیاس تعارض نقش جنسیتی انیل و همکاران (GRCS)

مقیاس تعارض نقش جنسیتی انیل و همکاران (GRCS)

پرسشنامه استاندارد مقیاس تعارض نقش جنسیتی انیل و همکاران (GRCS)

معرفی پرسشنامه
مقیاس تعارض نقش جنسیتی توسط انیل و همکاران در سال ۱۹۸۶ ساخته شده است که از ۳۷ گویه و ۴ خرده مقیاس موفقیت، قدرت، رقابت (۹ سوال)، هیجان پذیری محدود (۱۲ سوال)، رفتار عاطفی محدود با سایر مردان (۹ سوال) و تعارض میان کار و روابط خانوادگی (۷ سوال) تشکیل شده است که به منظور سنجش تعارض نقش جنسیتی در افراد بکار می رود. نمره گذاری پرسشنامه بصورت طیف لیکرت ۶ نقطه ای می باشد که برای گزینه های «کاملاً مخالفم»، «نسبتاً مخالفم»، «کمی مخالفم»، «کمی موافقم»، «نسبتاً موافقم» و «کاملاً موافقم» به ترتیب امتیازات ۱، ۲، ۳، ۴، ۵ و ۶ در نظر گرفته می شود.

روایی و پایایی پرسشنامه

در مطالعه چمی کارپور و همکاران (۱۳۹۱)، مقدار آلفای کرونباخ برای نمره ی کلی مقیاس تعارض نقش جنسیتی برابر ۸۱/۰ و برای عامل موفقیت، قدرت، رقابت برابر ۷۴/۰، عامل هیجان پذیری محدود ۷۸/۰، عامل رفتار عاطفی محدود با سایر مردان ۷۲/۰ و برای عامل تعارض میان کار و روابط خانوادگی برابر ۷۰/۰ بود. در بین چهار عامل اصلی تعارض نقش جنسیتی، عامل هیجان پذیری محدود از بیشترین اعتبار و عامل تعارض میان کار و روابط خانوادگی از کمترین اعتبار برخوردار بوده است.

روایی و پایایی : دارد (خارجی و ایرانی  )
تفسیر و نمره گذاری: دارد
مولفه:دارد(سوالات مرتبط مشخص است)
مقاله بیس: دارد (یک مقاله فارسی)
تعریف مفهومی و عملیاتی:دارد
نوع فایل: word
تعداد صفحات: ۹
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 9

فرمت فایل: WORD